Faux mother of pearl-teknik

Efter att ha pratat lite om detta på Stämpelsnacks forum så fick jag ju lov att rota fram lite färger och testa själv oxå. :-)
Kul var det, fast det är dödstråkigt att det inte syns på fotade eller scannade kort. Det är "glitter-briller" som gäller när man tittar på följande kort alltså! ;-)

image309
Detta blev visst lite för grått ser jag nu. Kortet går i gröna toner och bakgrunden med Lumiere är gjort med den ljusgröna distressfärgen "Shubby Shutters" - vilket alltså inte syns så bra här! Stämpeln är en blomma från Penny Black med en liten rosett fastsatt på.

image310
Och en hÄngel fick det bli oxå. Även här är bakgrundspapperet gjort med tekniken "faux mother of pearl". En av dom bruna distressnyanserna (från dom nyaste färgerna) har jag använt här!  På båda korten har jag använt den Lumiere-färg som heter "super sparkle".  Glimmar väldigt fint alltså! ;-)
Ska stämpla nån text på korten oxå men tänkte ta det sen så kan jag välja vad jag "behöver" ha för text där!



Ett par kort från vår snabba promenad ner till ån igår. Det var så varmt och kvavt på eftermiddagen så vi hamnade nere vid ån på vår lilla promenad. Vi hann dock inte mer än att börja fika lite så började det blåsa riktigt häftigt - så där "ovädersblåst" så vi packade ihop vår lilla picknick igen och traskade hemåt. Vi hann väl vara hemma 5 minuter så kom regnet kan jag säga... väldigt häftigt på. Det såg inte ut att vara så farliga moln som vi såg där nere... men tydligen så fanns det andra moln bakom kröken! ;-)
   



För att *riktigt* känna på ovädersregnet lyckades vi pricka in inte mindre än 2 störtskurar när vi red igår kväll.. fniss...  Vi hann inte mer än upp på hästryggarna så började det duggregna, men vi tänkte väl att vi klarar oss... pytt ja!! ;-DDD 1km senare var vi genomblöta!! Nåja, vi fortsatte och det sprack upp lite så jag tog av mig min skjorta och red vidare i linne. Vi njöt av dubbla regnbågar som vi såg  - hela dessutom! Ridturen gick vidare och efter ytterligare någon km kom nästa skur... med besked! Värre än den första och vi var som dränkta råttor... fniss... men som tur var så var regnet varmt och vi frös inte. Så här efteråt rätt mysig ridtur ändå, även om det enda som var torrt på kroppen var fötterna och håret som varit under hjälmen! ;-DD Smällar man får ta!


Idag började dagen med mulet och duggregn för att övergå i sol på molnig himmel. VARMT!!!

Dagens guldkant: Besöket som lurade ut mig i solen en hel timme medans vi fikade och pratade. ;-)
Ett sommarminne som kommer hänga med:  Den genomblöta ridturen igår!

Kommentarer
Postat av: Milo

Prova att ta foto på dina kort i solljus, så ska det gå att få till det så att glimmer och sånt syns! =) Jag står på balkongen eller med solen mot kortet och tar, ibland lite lite snett...
Ska bli kul att ses på söndag! =)
Antar att du tar med min vinst då!
kram

Postat av: Karin SN

Superläckra bakgrunder! Blev riktigt sugen :-)

2007-08-09 @ 17:56:53
URL: http://tidsoptimist.blogspot.com
Postat av: Chruss

Snygga kort Lisa!

2007-08-09 @ 20:02:40
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback