FROST!!

Och nu pratar vi inte om Kommisarie Frost, utan sånt där vitt - otäckt och kallt som finns på backen!  Brrrrrr....    Japp, sånt var det när jag tog ut hästarna i morse minsann. Fast då hade temperaturen iallafall masat sig upp till hela +2 grader. Fint värre!

Faaast.... lite mysigt var det ändå på nått vis. Solen letade sig fram på sitt håll, ett gäng kanadagäss kom långsniffande från älven och ut på sjöbotten med ett hiskeligt bjäbbande. Hästarna var pigga av kylan och jag frös inte. :-)  Men visst känns det att hösten närmar sig med stormsteg! Hoppas vi får många fina dagar i September även om dom kan vara lite kyliga.

PANG - en långben mindre i vårt hus - suck! Dom är *överallt* dom där nedrans spindlarna!! Nu kom en spatserande över golvet här bredvid. Oftast kommer dom in med veden - och sen tycker dom det är fritt fram att botanisera i vårt trevliga hus. ;-DD  (det tyckandet är som ni märker inte ömsesidigt!)

ORGANISERING:
Japp, den fortskrider - om än saktare nu när jobb, skola och annat rullar på här hemma. Idag gjorde jag ett första ryck med garderoberna. Blev riktigt bra och efter en del omstuvning och utflyttning av lådor fanns lite plats över. HURRA! (som snart kommer tas upp av något som inte haft nån plats förut)  Kort kommer.... ha tålamod!



Dagens guldkant:  En mysig morgon trots frosten och ett härligt paket! :-)
Dagens pestråtta:  Ska vara spindlarna då kanske....

Kommentarer
Postat av: Milo

*s* Säger som jag brukar säga till morsan när det börjar på att bli kallt där uppe i skogarna... "Så är det att bo mitt i vintern"...
Fast, här börjar fan på att bli höst nu... höstruggig kyla i luften... men friskt och gott... =)
Du, nyfiken, när tror du att den där personliga stämpeln kommer?
kram

Postat av: Sara - SaGam

hej hopp!
roligt att kika hit och läsa lite om livet på landet. gubben frost hittade hit också häromdagen och nu är det kallt på morgonen. hmm...får se vad jag ska ta på mig imorgon när vi ska tidigt ut och paddla. Kram

2007-08-30 @ 15:38:27
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: Agneta

Nu börjar bästa årstiden, lite frost i mustaschen dör man inte av.....spindlarna däremot ska du akta dig för....vad som helst kan hända *urk*

2007-08-30 @ 23:21:36
URL: http://agge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback