Resrutten är stämplad!

Nu är korten klara och fotade och i datorn, så nu kan jag visa var jag varit på semester! ;-)

Hänger ni med?

Först åkte vi hit:
Stämpelboden
På Stämpelboden inhandlades lite papper och några Piratstämplar som sonen fick välja ut. ;-)
Ett stort tack till Puck för att vi fick komma och kika på er härliga butik!

Sen for vi vidare mot Gbg och "gjorde stan" en förmiddag. Tyvärr prickade jag in en dag som Format hade stängt och tiden var tight så jag vågade inte släpa hela familjen bort till Arkivet så det blev en vända på InEx och Presstop istället. (dock inga stämplar på dessa ställen, men väl lite papper och pennor från InEx och tidningar från Presstop så klart.  ;-)  )

Efter Gbg styrde vi kosan mot det här företaget:
Pysselmyran
Hos Sofia - Pysselmyran Campade vi 2 nätter ute på gatan och jag fick chansen att pyssla och prata massor med Sofia. TUSEN TACK för gästvänlighet och trevliga dagar!!

En av dagarna hos Sofia var vi på utflykt! Då åkte vi först till hit:
Forma
Forma Hantverk var en mysig liten butik - kul att få besöka er!  Med i shoppingpåsen härifrån kom lite av deras egna papper och ett par stämplar! ;-)

Sedan rattade vi oss tillbaka ett par kvarter i Borås-staden och gick in här:
Magnolia
Hos Magnolia! Oj vilken stor härlig butik!! Svårt att komma tomhänt härifrån, så det lyckades jag så klart inte med. I påsen fanns lite stämplar, tidningar och glitterspray! :-)

Japp, det var "pysseldelen" av semestern det. Ganska bra att lyckas pricka in hela 5 härliga pysselbutiker på semestern va? *fniss*  Vad övriga familjen tyckte om det låter vi vara osagt, fast jag har inte hört några våldsamma protester än iallafall....



Pyssel hos Pysselmyran. 

Vi fick två kvällar att pyssla på - tack alla förstående makar... fniss...  så jag gjorde 1 LO och 2 stämplade kort.  Korten är det från Pysselmyran + Stämpelboden här ovanför!  Passade på att färglägga med PRO-markers som jag köpte på InEx. :-)
LOn kommer här:

Vet dock inte riktigt vad jag ska klämma dit för rubrik ännu, men det ger sig säkert.



Sååååå, nu ska jag ägna mig åt  lite mer pyssel och ett lätt röj av pysselhörnan. Måste ju få tillbaka sånt jag hade med mig på semestern + packa ur div shoppade förnödenheter. :-) 

Läste föresten i en av tidningarna jag köpte (Simple Scrapbooks) att det där magiska ögonblicket då allt är organiserat och på rätt plats, strukturerat, ettiketterat osv  inte existerar.  suck - jaha.... där sprack en dröm! (haha).
Nä, allvarligt - det är nog bara att inse att det är dagens sanning, hur gärna man än skulle vilja ha det där *perfekta* så existerar det knappast. (kanske hos någon annan - men inte hos mig!)

Självklart trivs man bättre med ordning osv - och man slipper spendera onödig tid på att leta efter saker, men att ständigt ha det tipp-topp-städat kan aldrig vara bra för hälsan! ;-DD  Lite "kreativt kaos" måste man nog ha för att kunna skapa oxå. För det är väl trots allt där vi ändå ska lägga vår energi? Det är ju pysslandet som är det roliga! :-)
Skall dock fortsätta röja i min hörna, jag har garderoberna kvar att gå igenom! Där kan man säkert göra en del för att skapa plats och framför allt rensa ur gammalt bröte!  Ehhrrr....



EFTERLYSNING!!
Berit - som var vinnaren av 3e-priset i utlottningen av lite utrensade saker här i samband med min organisering! Hör av dig.  Inlägget med vinnarna är här: 



Det var allt för denna stund - kanske kommer något mer inom kort, kanske dröjer det... man vet aldrig så noga!

Dagens guldkant:  Solen! Som faktiskt var uppe när jag gick ner och släppte ut hästarna. Den försvann dock innan jag var klar.... hm!
Dagens pestråtta:  Har inte stött på någon ännu och hoppas slippa! ;-)

Kommentarer
Postat av: Elisa

Oj oj, det var inte dåligt shoppat, Lisa! Nu när du har städat så finns ju lite plats för nytt! Låter som om ni har haft det jättemysigt.

Postat av: Ingrid

Oj, vad flitig du har varit med kortmakeriet! Kul att se exempel som du gjort med stämplar och material inköpta på semestertripen! Verkar nästan som om det var en förtäckt inköpsresa (smart drag, Lisa... fniss!). Det var verkligen jätteroligt att ha er här på besök en kväll - kom snart tillbaka! Kram!

2007-08-19 @ 20:21:21
URL: http://inola.blogg.se
Postat av: Agneta

Åh vad härligt du har beskrivit din resa! Låter alldeles toppen att åka från ställe till ställe :)

2007-08-19 @ 20:25:21
URL: http://agge.blogg.se
Postat av: Hönan

Välkommen hem!
/A-L

2007-08-19 @ 21:54:24
URL: http://www.scraphonan.blogspot.com
Postat av: Ann-Louice

Vilken marknadsföring har du haft?
Hur lyckas man få med hela familjen på en välplanerad pysselsemester?
Tror jag får anlita dig när jag behöver åka på semester.
Det är roligt att höra att ni har haft en lyckad semester.
Kram!

2007-08-20 @ 08:25:46
URL: http://ann-louice.blogspot.com
Postat av: Angela

Kul att se, rolig idé att stämpla resrutten! Det var roligt att ni kom förbi en sväng, det hade vi inte väntat oss när det plingade i dörren! :)

2007-08-20 @ 10:51:27
URL: http://anjelalalala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback