Frostiga foton

Här kommer lite utlovade frostkalla foton.

Dessa är från idag på fm. (har fuskat lite och tagit genom fönstret på dessa...)
  

Och här är några foton från igår när jag och pappa var ute. Objektivet vi testade var ganska ljuskrävande märkte vi, så trots att solen var uppe så gick det inte att få helt klockrena bilder tyvärr... och sen kan jag ju villigt erkänna att det skulle behövts ett stativ så kanske bilderna blivit något bättre än så här oxå! ;-)  Men skojsigt var det och man ser ju iallafall vad det föreställer! ;-D 

   
  
   
 

Så, det var ett litet urval. Blev ju måååånga bilder, men man tar ju flera på samma sak för att gardera sig liksom. ;-) Bidde ingen fototur idag tyvärr, orkade inte ta mig ut. Istället fastnade vi i lite julgodis-bak! Inte heller fel *mums*. Kom dock på att det blir nog till att börja spela lite julmusik för att komma i stämning. Känns absolut inte som om det skulle vara julafton på måndag.... suck! Men det är det, så lika bra att peppa upp sig med lite mys!

Kylan håller i sig även i kväll, men det skulle visst vara lite mer moln nu hörde jag, så kanske kanske att det slår igen lite till i morgon. Hoppas!! *gillar inte kyla*

Idag fick jag föresten hem något som jag hittat och beställt HÄR I SVERIGE!! Yep, visserligen "bara" 2-vånings, men visst är den fin?!

Märket är "Madam Stoltz" och det fanns en hel uppsjö återförsäljare här i Sverige. Gör en sökning så hittar ni garanterat någon i närheten!

Så nu vet jag vad jag ska börja med så fort jag blir ledig..... ehhrr... städa pysselhörnan. Det har av någon underlig anledning grott igen lite... fniss... Nåja, ge mig några timmar eller en dag eller så så kanske det rent utav går att ta kort på den igen. HAHA!



Dagens guldkorn:  2-vånings kakfat, frostiga foton, julgodis, glada barn, snäll make som agerar brevbärare.
Dagens pestråtta:  Kylan, kylan, kylan - och åter kylan.... brrrr!

Kommentarer
Postat av: Hönan

Underbart härliga kort. JAG VILL OXÅ UT OCH FOTA!!!! Men det är ju som sagt jul på måndag och huvet är lite fullt av för mycket att göra just nu:-)

Gillar bilden på skylten;-)
Kramis

Postat av: Chruss

Vilka underbara foton!!! Vad har du för kamera nudå?

2007-12-21 @ 18:53:53
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Elisa

Men åååå så vackert ni har det där borta! Här är det bara lite frost på marken och aningen snötäckt på gräsmattan på tomten - ingen annanstans! Annan klimatzon kanske!

2007-12-22 @ 15:46:01
URL: http://www.elwan.blogg.se
Postat av: anita hagen

Fantastiske foto Lisa. Du er så utrolig dyktig på å fange flotte motiver og øyeblikk. Du bør jo sende inn bildene dine til fotokonkurranser.

Må så gott.

Klem

2007-12-28 @ 22:44:53
URL: http://anitas-hobbyblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback