"jag mötte Lassie" (fast det var en hon)

I en skrytblogg skryter man - så det så! Alltså måste jag ju skryta om att jag faktiskt stått 1½ meter ifrån en kändis när vi var i Stockholm. ;-)  Näe, ingen häst eller så.... dom räknas inte. Vi var in på globen-gallerian en sväng mellan showerna och besökte då leksaksaffären i presentsyfte. När jag sedan står och väntar på mitt resesällskap utanför affären hör jag en "bekant" röst bakom ryggen och vänder mig om lite fint och kollar läget och då är det ingen mindre än Helena Bergström som står där med sällskap och troligen inväntar någon mer. Lite skojsigt. Jag är inte den som springer på kändisar så himla ofta menar jag. (är ju aldrig i storstaden där dom oftast bor heller så det är väl inte sååååå konstigt)

Nåja, sen såg vi ju mååååånga kändisar i själva globen så klart. Men det var ju rätt många meter emellan eftersom vi satt på övre läktaren den här gången. Klara favoriter blev ju islandshästarna, fransmannen (?) med alla sina hästar i frihetsdressyr + maskeradhoppning-dressyren. 

I Stockholm fanns det inte en snöflinga... men det tog vi igen när vi kom hem. Här hemma hade det landat ca 1dm BLÖTSNÖ ovanpå det vi hade sen förut. URK! Inte helt spännande att köra hem i slasket som dök upp nån stans omkring Avesta-trakten tror jag. Fast vi tog oss hem -sakta men säkert. Med plusgrader hela dagen igår och idag så har snön packats ihop rejält och börjar bli en slaskig sörja underifrån. Myyyysigt värre! (inte alls) Verkar vara totalt omöjligt att få det här vita att ligga still på backen i orörd form.



Stämpelstafetten är nu över för den här gången och endast röstningen för utmaning 13 är kvar... (pågår). Tyvärr fick vårt lag inte med ett enda kort pga att e-mailet med alla bidrag inte alls kommit fram till stafetten. Typiskt! Men så där är det ibland -allt kan hända i teknikens värld. Vi var inte det första laget tyvärr som fick erfara detta.

Här är iallafall mitt bidrag som skulle varit med i utmaning 13....
image515
Temat var "Less is more" denna gång. Blev riktigt nöjd med mitt kort. Kanske dyker upp i en postlåda nära dig lagom före jul - vem vet? Julkortshögen växer för varje dag... det är trevligt.

Faktum är att dom scrappade sidorna inte varit så många dessvärre. Har bara blivit kort i November. Men det ska vi väl ta igen snart... börjar bli scrapsugen nu. Har gjort grunden till ett minialbum (hör och häpna!!) där jag ska sätta in kort och skriva storyn om när dottern blir en katt. (jo, hon ska bli en katt sen har hon sagt.... fniss....)
Ska visa det sen när det är klart.

Ska ev. vara med på en julmarknad den 22 december. Funderar på att göra några tändsticksaskar tills dess + ev. några kort. Finns det något mer roligt som kan passa så nära inpå julen? Några tips?



Dagens guldkorn: Torsten buskatt, besök av broder Tuck, en vrålpigg häst, en underbar man och två goa ungar!
Dagens pestråtta: Vädret!! (eller egentligen inte vädret, utan det där plaskiga som ligger på backen redan... värsta sörjan och bara blött och eländigt. USCH!)

Kommentarer
Postat av: Sara - SaGam

Jag såg nöttrenas kort i ett "eget inlägg" och gissade att detta var ditt! Finfint!

Postat av: Inola - Ingrid

Vårt lag hade ju samma osis vid en annan av utmaningarna, så jag vet hur det känns. Men kul att få chansen att titta på ditt bidrag så här istället. Jättesnyggt!

2007-12-04 @ 23:50:55
URL: http://inola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback