Nu ryker nog frosten...

Efter att ha haft mellan -10 och -15 grader här i över en vecka med mycket frost i naturen så vaknade vi till -3 grader i morse! Bara nån timme senare var det -1.5 grad.... det blir varmare alltså. Det var väl väntat, för dom har lovat mildare väder, men måste det komma precis innan julafton? Hade inte detta fina vita fått vara kvar över julen åtminstonde? *suck*  Nåja, vi får se var det bär. Dom lovar visst nederbörd oxå, men vi kan ju alltid hoppas att vi har våra egenskaper av *köld-hål*  kvar så kanske vi kan få några flingor snö istället för regn!!  DET hade varit mysigt.

Dan före dopparedan.... julstress??? Lite kanske... mycket man vill och lite man hinner, men en ridtur ska jag kosta på mig på förmiddagen och när stallvändan är klar så lär det väl vara lunchdags misstänker jag. På eftermiddagen ska jag schasa iväg familjen så tomten får utföra sina inslagningsbestyr... han har inte hunnit med det tidigare. Har inte ens haft chans att gå igenom vad som är inhandlat och inte.... hm! så det ska bli spännande att se om det blir som man tänkt sig.

Granen är "utskakad" (urtagen ur garderoben och ihopsatt) och pyntad och eftersom jag i samma veva sprang över en låda med broderade jultavlor åkte dom upp oxå. Med en sista virvelvind i köket så kanske det kan bli hyfsat städat oxå och sen är det väl dags att fira jul hoppas jag.

Har än så länge sluppit katt i grantoppen tack vare vattensprutan, men man ska väl inte ropa hej antar jag. I morgon på självaste julafton har vi nämligen TVÅ kattor här inne... fniss... och det kan ju bli livat värre!

Dags att hoppa in i karusellen igen och lämna datorvärlden.

Pyssel?? HAHA.... näe, finns inte på den här planeten just nu ens.... ber att få återkomma i det ämnet när julen har lagt sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback