2CV - världsmöte i Borlänge.

Scraprelaterat? Inte ett smack!!  Nått att skryta med? Njäe.... skulle inte tro det - men häftigt som bara den att se alla dessa små "konservburkar" täcka upp ett halvt flygfält!!! WOW!!!
Har alltid fnissat glatt när man sett en sån här efter vägen eftersom dom ooooosööökt får mig att tänka på en sardinburk (gammeldags) som man "rullar" upp locket på.... och efter att ha besökt mötet i Borlänge så började man nästan på att fundera om det inte vore häftigt att äga en sån här bil.  Vilket upplevelse det måste vara - att åka hur långt som helst (en kille hade åkt från Ghana!!!! FATTA!!!) för att vara med på mötet . Läste nån stans att det varit 2050 st ekipage. (dock inte bara sånna här små "konservburkar" utan även andra gamla modeller)

Här kommer en liten bildkavalkad över några som jag fotade på vår rundvandring på segelflygfältet ute i Romme.

                          

Visst är dom så där fulsnygga??? Gillar bäst när folk gjort "lite extra" med sina bilar och har dom i ett fint skick - dvs inte i det skicket att dom inte är gjorda något åt sedan 18-hundra frysifast.... med rost och allt... näe, det ska vara upprustat och fint tycker jag nog.  Fast en del har nog problem att välja vilken färg dom ska ha på bilen... fniss...



Rulla ner för att läsa mitt organiserings-inlägg! (hoppas att jag inte tappat er bland alla bilar som det blev i detta inlägg... haha!



Kommentarer
Postat av: Chruss

Yeaaaaaaaaaaaaaaaah! En komönstrad!!
Av alla bilder så hittar jag den direkt...:-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback