Inget nytt skapat...

... men vi har bra väder! ;-)

Ibland är det skönt att bo på "mitten" (ok, jag vet att det inte är mitten) av landet för trots att vi tycker det har regnat mycket här så är det ingenting mot vad det gjort i "södern" märker jag! Det vankades regn och "oväder" här redan i måndags men det blev ett pyttelitet stilla regn på kvällskvisten - det var allt. Tisdag och idag Onsdag har förflutit med ett par grader över 20-strecket och ömsom sol ömsom moln - mestadels vita!

Ikväll har vi haft gäster här på lite grillning och precis innan dom kom såg vädret ut att lura till rejält och vi befarade att vi i värsta fall skulle få äta inne. Men vi klämde igång grill och gjorde vår mat och sen när vi satt och åt så sprack det upp och blev en helt underbar kväll! TACK SVERIGE för väder! :-)
Så.... jag känner att vi ska verkligen inte klaga.

I måndags var jag på IKEA som hastigast och planerade att köpa några BÖDA (låda 30 x 40 cm) men efter febrilt letande (ungefär 2 minuter som jag hade tid till) så frågade jag nere på lagret var dessa fanns och fick till svar att dom inte hade dom på varuhuset i Valbo där jag befann mig! GAHHH!!!!!! Närmsta varuhus var Uppsala.... vad hjälpte det mig när jag stod i Gävle - DÅ - och ville ha lådorna med mig hem NU! suck....
Jag som planerat att fixa till lite ovanpå skrivbordet med dessa lådor + ett par hyllpan, nu sket sig allt rätt grovt om man säger så.... MORR.
Får komma på en annan plan, för jag lär nog varken komma till Uppsala eller Örebro som är dom närmsta varuhusen förutom Valbo. (och jodå - jag frågade om lådorna gick att beställa hem från katalog eller liknande men nix pix - dom skickades inte!)

Nån som har nått tips på liknande "lådor" som man kan bygga upp en hylla med? Dessa var nämligen hyfsat prisvärda oxå tyckte jag med sina 179:-   Kanske kan man få tag på lite sockerlådor eller liknande här i uthusen, men då lär man väl hitta förtielva storlekar på dessa tippar jag. 

Jag grubblar vidare - nu måste här börja rensas i pysselhörnan - jag står inte ut!

Dagens guldkant:  Grillgäster! Himla mysigt att grilla och prata en stund - även om det blev en snabb visit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback