Regnet det bara öser ner....

SUCK!

Funderade idag på att det skulle vara kul att ta lite kort i det gråa trista regnvädret, men å andra sidan så
hade jag ingen lust att kliva ur bilen precis.... så jag ändrade mig.
Det slog mig liksom att dom flesta scrappade sidor är "med bra väder".... precis som livet var ett enda stort strålande solsken året runt.... (?)
DÄRFÖR ville jag försöka få med även dom gråa och trista dagarna... typ!
Kanske en annan dag - det lär ju regna fler gånger i sommar... vi bor ju i Sverige! :-)

Har färglagt lite av dom nya hÄnglarna - ska försöka montera ihop dom till nått kort oxå *vilken dag som helst* och ladda upp dom här så ni får se. Dom var helt uuuuuunderbart roliga att måla!
Jag satt en dag på trappen (när det var fint väder) och målade med akvarellpennor och dove-blendern. Hur smidigt som helst så jag undrade varför jag "glömt bort" att man kunde göra så?!

***  Det är ett tips till er som är ute och reser eller liknande i sommar! Stämpla upp lite motiv på vitt lämpligt papper. Ta med dessa + akvarellpennor och en Dove-blender. (glöm inte påfyllningsflaska för det går åt en del!) Sen kan ni sitta nästan var ni vill och måla utan att behöva slaska med vatten eller tappa bort massa prylar. Klippa ut och montera till kort kan ni göra när ni kommer hem. :-)  ***

Kommentarer
Postat av: Chruss

Kanontips Lisa! När det är varmt ute och man inte vill utsätta sig för solen mer så är uteplatsen perfekt för det. Man få så mycket gjort på så vis tycker jag - kanske varvat med ett dopp, en stunds läsning och bara att NJUTA!
Kram

Postat av: Louise (vbg)

jag brukar göra så när jag skall åka till stugan, stämplar upp många och sitter ute och målar. Det är jättemysigt. Skall bli kul och se hur dína hÄnglar blir ;)Gillar dem oxå skarpt, har lite ångest över att jag inte också beställde ( hade bud ;)) tjejen som släpptes på mässan men du kanske snart har dem i butiken:)! Kramiz

2007-06-01 @ 18:34:12
URL: http://louisevbg.blogg.se
Postat av: Elisa

Jag har med nya hÄnglarna, har just monterat dom. Sen blir det lite uppstämplat och färglagt, bra att ha sedan! Jag har med just akvarellpennor och d-blender. Och så Pro Markers!

2007-06-01 @ 21:22:05
URL: http://www.elwa.se/galleri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback