Nyscrappat och höstfoton

Igår kväll satte jag mig faktiskt ner och scrappade lite. Två snabba blev det. Idag scrappade jag en sida till, men det blev väl inte den mest genomtänkta eftersom jag fick svara på 9-åringens alla sjutielva frågor + serva 3-åringen med limduttar på hennes blommor samtidigt som jag pillade ihop min LO. (phu! - inte så smart idé att sätta sig och pyssla trots allt)

   


Ikväll efter middagen tog jag med mig Frida på en snabb promenad (i kylan) för att kolla statusen i vattenbaljorna ute hos hästarna. Solen hängde över trädtopparna så det fick bli det långa benet först - hade ingen lust att vara ute nåt extra heller med tanke på att det faktiskt var rätt kyligt i luften! Brrr. (+2 grader just då, nu har vi ett par minus faktiskt)

Hur som - jag stannade till och tog några kort på ån eftersom den är speciellt vacker ut mot Sjöbotten. ;-)

image402
Ser mörkare ut än det var ute just då, men det blev ett härligt kort tycker jag. Kanske inte sveriges bästa skärpa precis, men med tanke på att jag i princip bara gjorde halvhalt och fotade och gick vidare så är dom kanon! HAHA.

Tänkte jag skulle visa ett litet höstkort taget förra veckan oxå - oxå ett kort i förbifarten, faktiskt innifrån bilen till och med... därav den inte helt perfekta bilden kanske. Har mixtrat lite med den i PS, men jag har inga större kunskaper om programmet så jag fick inte fram den känslan jag ville ha i bilden. Träden är ju i princip knallgula om jag tittar på fotot i ett annat program!

image403

Nu har löven nästan trillat av helt, det lilla som är kvar är inte ens snyggt att fota, så jag är glad att jag fick några härliga höstbilder iallafall. (har några fler på lager)



Dagens guldkorn: Promenad (!), pyssel, fredag, det finns ved inne.
Dagens pestråtta: Kylan! brrrrr

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Vilket underbart kvällsfoto! Tänker ofta på allt vackert jag ser när jag tar kvällspromenixen med hunden, men har jag kameran med mig? Nääääää! Fast även om jag hade det skulle det förmodligen inte bli några vidare foton :(

Postat av: Chruss

Den där LO'n hösten är vacker bara är ju för vacker!!!!!

2007-10-14 @ 20:51:28
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Milo

Fotot över vattnet är ju bara ett av de snyggaste jag sett! Så vackert! Så fina färger!!! Mystiskt! =)

2007-10-16 @ 01:27:44
URL: http://mlilja.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback