Stegräkning och kattmys

Läste just en artikel om stegräkning igen (ni vet - 10000 steg /dag helst) och räknade på skojs skull hur långt jag har i steg till stallet osv och kom fram till följande:

Hem - Stallet  = ca 300 steg
Stallet - Maten = ca 150 steg
Stallet - Hagen = ca 300 steg

Vilket betyder att om jag går ner och matar hästarna på kvällen kommer jag ta minst 1500 steg bara på den vändan!  Hoppla! Inte dåligt. :-)  Ska jag rida blir det fler steg... då tillkommer stegen *i* hagen oxå - och min häst har för (o)vana att alltid stå längst ut i hagen och lyssnar inte på nått öra om jag ber honom komma så jag får vackert promenera ut och hämta honom! Så här har vi säkert 500-600 steg till kan jag lova!

Har ju ingen riktig stegräknare så här var det huvudräkning som gällde - mest roligt att ändå se vad man trampar iväg nån stans... fast det känns lite halvlurigt om man skulle prestera 10000 steg på en dag... hur mycket går man egentligen inne hemma på en dag?

Har precis kommit hem från stallvändan och när jag var där nere passade jag på att snutta lite på missungen. Hon är hur söt som helst - det ska ju kattungar vara!! ;-)  Har fått ett annat namn på hjärnan oxå nu... *Grynet*. Vill ha ett namn till något "litet" - hon är väldigt liten!  Fast egentligen kvittar nog namnet - hon kommer aldrig bli kallad det vi döper henne till för själv kallar jag dom flesta katter för "missen" eller "katt" när jag pratar med dom. Gubben kommer kalla katten för "kattkräk"  och vad barnen kommer säga återstår att se.... fniss...



Dagens guldkorn:  Kattmys, paket med posten, Gubbens sista dag på jobbet med vidriga arbetstider, barnen sover och jag ska pyssla!
Dagens pestråtta:  Dammråttorna kanske... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback