Inte bara ett "guldkorn"

Ikväll blev det nästan en hel "guldklimp" när grannen helt plötsligt började spela ko-horn! Har inte hört det på länge nu, men så gick han ut och spelade en låt i mörker och regn. HÄRLIGT!! Då glömde man genast att det regnat kompakt hela dagen och varit så grått så molnen fått sparkas undan ovanför asfaltskanten!! ;-)

Efter att ha haft projekt storhandling idag så kändes det skönt att nu på kvällen få sätta sig ner och pyssla lite. Blev två LO till slut. Inga mästerverk, men så där lite trivsamt bra utan större finesser och krussiduller.
Grubblar mig dock febrilt gråhårig på hur jag ska få till vissa förvaringslösningar i pysselhörnan. Plats är det ju som sagt inte gott om så det känns lite "kört" ibland. (läs: för det mesta) Är i skriande behov av att sortera bokstäver (chipboard) och stickers och annat smått (platt) kolijox. Just nu syns det inte (ligger inklämt undangömt) och då används det inte.... suck!  Tror jag ska ta och bygga mig ett luftslott i natt innan jag somnar. ;-) Då ska pysselrummet vara stooooort och härligt.

Dagens guldkorn:  Lyckades överleva en storhandling med BÅDA barnen med i affären! Att man har regnkläder om man nu nödvändigtvis måste gå utanför dörren.

Dagens pestråtta:  Tromben som gått igenom vårat hus. (skulle kunna vara "årets" pestråtta....)

Kommentarer
Postat av: Chruss

Ahhh! Jenny o jag ska oxå till Globen! OCH sova över - fast jag har inte bokat hotell än - dags att göra det kanske...så vi slipper agera uteliggare. Sista tåget hem går ju kl 21 i våra moderna avkrokar...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback