Ännu en Dalapyssling i bagaget

Vilken härlig dag vi hade!!

Ett glatt gäng med humöret på topp och pysselsugna ut i fingerspetsarna samlades i Laknäs bystuga för att avnjuta en Dalapyssling. När vi ca 12.30 ropade ut att maten var klar så reagerade knappt någon.... dom flesta hade precis "landat" och börjat komma igång med sina skapelser. ;-DD

Nåja, det är väl positivt ändå antar jag. :-)

Vi hade 4 olika tävlingar som alla avslutades kl. 20.00 och när det var dags för omröstning så hade vi nästan fulla borden med bidrag till allihopa! SKOJSIGT!!!  Själv blev jag snabbt övertalad använda en rubrik av chipboardbokstäver när jag satt och velade till LOn man kunde göra med sakerna från välkomstkitet. Det var mina bordsgrannar som såg chansen att få bort ett bidrag till den tävlingen eftersom man inte fick använda något annat än just det som fanns i kittet! :-DDD  (då tyckte dom att dom var himla smarta.... fniss... ) Jag föll till föga och gjorde som dom sa eftersom jag inte orkade ragga upp något alfabet att stansa med. Nåja, lyckan var ändå inte min i dom tävlingar jag var med i utan ett gäng andra glada vinnare fick gå hem med lite nyförvärv i packningen.

Summa sumarum scrappade jag ihop hela 9 LO under dagen och jag är helnöjd med det eftersom jag och Anna-Lena även stod för markservicen när det gällde mat och fika etc under dagen!

Ska se om jag hinner fota och lägga ut det jag gjort ikväll.... har barn att lägga, hästar att mata och så har jag precis fått en magsjuk make på halsen.... URRRK!!!  (livet är prima.... eller inte..... :-(   )

Kommentarer
Postat av: Ann-Louice

9 LO!!! Hur hann du med det????

Vad roligt ni verkar ha haft. Synd att jag inte kunde vara med.

Men men jag har nu tjänat in pengarna till en alldeles egen CB istället. Det är inte helt fel det heller.

Stor Kram

Ann-Louice

Postat av: Sofia Wernmyr

Åh, så roligt det låter! Vilken snabbscrappare du är!!! Själv håller jag på med ett litet minialbum, det har tagit många dagar att få färdigt bara några få sidor, men kul är det i alla fall :-)
Hoppas att maken frisknar till kvickt och att Du och Daniel klarar er undan denna sjuka.
Kram / Sofia

2008-04-20 @ 21:48:33
URL: http://pysselmyran.blogg.se
Postat av: Anna-Lena/Hönan

KAn inte fatta att du han med så mycket. KAnske beror på att jag själv var i koma hela dagen av ryggont:-(

Men jag han i alla fall med 4 st:-) Och så satt jag nog mest och fikade med hela dagen * fniss*

Hoppas gubben kryar på sig och att inte bacillerna stannade kvar här... går och känner efter hela tiden.
Kram och tackat för i helgen.

2008-04-21 @ 09:09:50
URL: http://www.scraphonan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback