Trötta morgonmamman slår till...

VARFÖR i hela världen kan man inte få en familj på 4 personer att begripa hur man ska använda "Skrubba"??  Konceptet är ju världsbäst - städa liiiite varje dag och ha övervägande städat och man slipper städa järnet på helgerna eller när innan man får besök. VA???? Jag begriiiiper inte.

OK - sonen får guldsjtärna faktiskt! Han har fått sitt rum uppdelat i 7 olika zoner - en för varje dag och det klarar han strålande. Inget mer tjat på helgerna om städning och vi slipper höra klagosång och tandagnisslan för det är såååå jobbigt. Men han är den ENDA ta mig tusan i den här familjen som hajjat konceptet!

För mig har det fungerat skitbra, jag hatar att städa, så att göra en liten sak varje dag har varit bra, tills nu nån gång då jag börjar inse att ingen annan (läs: mestadels gubben) vägrar att låta sig omvändas. (eller var det nu är för fel) Han städar på helgen "när han har tid". Ja, that's fine - men då får han banne mig städa själv oxå!!! För min idé med att anamma skrubba var oxå att få BORT storstädningen - i synnerhet på lördagarna! Det finns massa annat trevligt att göra då istället för att börja röja ett stökigt hem och så dammsuga hela skiten...  GAH!

Meh - idel klagosång, jag har nog läst lite för mycket på Monas blogg tror jag.... fniss...

Bra början på en söndagsmorgon va? Men jag lovar - jag ska fota av mina senaste LO och ladda upp lite senare under dagen så det kommer något pyssligt oxå! :-)

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena/Hönan

Skrattar åt ditt "elände" det känns så väl igen!
Kramen och lycka till!

Postat av: Elisa

Nu var Lisa lite arg tror jag? Det är så här förstår du - det går inte ut på "i nöd och lust" utan "i nöd och när jag har lust" vad gäller karlarnas städiver! Tänk om de kunde förstå upplägget du beskriver, så skulle de ju inpå få en glad och nöjd kvinna vid sin sida! Men - dom tänker inte på det...

2008-04-13 @ 12:17:58
URL: http://www.elwa.se/galleri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback