Jösses!!

Idag har det varken varit fyrsprång eller nån annan utevistelse än stallpromenaderna och gissa hur många steg jag klampat runt idag?  Jo, hela 10859 stycken!! Där ser man, där ser man!  Stallpromenaden i morse tickade ihop ca 1200 steg och den nu på kvällen var verkligen maxad med hela 3500 steg. Så jag hade alltså ganska rätt i mina tidigare beräkningar på ca 3000 steg på kvällsintaget om hästen står lääääängst bort i hagen. Och längre bort än han stod idag kan han inte stå... SUCK!  Värsta träskmarken var det där borta oxå efter allt regn. TUR jag tog mina helgjutna Crocs annars hade jag fått lite blött mellan tårna kan jag lova! (mina gympadojjor modell Ä ser ut ungefär som ett par crocs vid det här laget... hål lite var stans)

Resterande steg utöver stallpromenaderna har jag faktiskt traskat INNE! Japp, ett par vändor ut i ladugården bara, men resterande inne alltså. Har gått fram och tillbaka i all oändlighet känns det som - har nämligen flyttat det mesta av min pysselhörna nu + börjat få ordning i sonens rum. PHU säger jag bara. Fast nu saknar jag ett skrivbord!

Tänkte ta det stora med mig även om det är liiite för stort men vi insåg att vi skulle behöva skruva isär hela bordet bara för att flytta det så då fick sonen ta det bordet istället och jag får snällt vänta på borsskivan som min kära bror ska fixa på IKEA *vilket år som helst*.... typ. ;-DD  Ev, ger jag upp och åker ner på ta till vara istället och letar på ett annat bord. Vill ha tag på ett som är 75 eller 80cm djupt nämligen så jag får plats med alla saker. EHRUM!  Sen bör det vara ca 150 eller 160 brett ungefär. (inte mindre än 150) Ja ja.... vad är väl en stund i pysselhörnan??? Säkert alldeles.... alldeles.... UNDERBAR!!! Snorf.

Äsch, kolla på dom här läckra fotona från i går morse istället som jag lovade att skulle komma. Spindelnät med pärlor på! :-)





Fick tyvärr fokusera manuellt eftersom kameran hade lite svårt att fånga nätet med AF. Den tog hellre gräset nedanför så vi var inte överens där ett tag. fniss. Lär väl bli många fler sånna här bilder under höstkanten misstänker jag. Måste ut och ta lite på morgon och kvällsdimman oxå vad det lider. (usch, det känns höstigt med dimma!!)

Nä, nu ska jag smurfa runt en liten sväng innan det är dags att stänga av den här burken.

Kommentarer
Postat av: Stamparina

Vilka urfina foton!!! önskar att jag var så morgonpigg så att jag orkade mig upp och ta lite såna kort också :-)

Kramis

/Carina

Postat av: kristina

Sååå häftiga spindelnäts foton!!!

Läckert!

Kram K.

2008-08-24 @ 18:06:57
URL: http://selhammer.blogg.se/
Postat av: Nettan

Urläckra bilder!! Du är duktig att fotografera.

Du är välkommen att titta in i min blogg!

Nettan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback