Ska vi få höst NU?

Hoppas verkligen INTE det, men i morse kändes det nära... då hade dimman precis lättat från sjöbotten när jag gick ner och släppte ut hästen och det var ganska kyligt ute... brrr! TRIST.  Ser absolut fram emot några fler härliga solveckor innan det kan få bli höst. Eller? Jo, det behöver vi!!!

Idag har vi börjat (eller det kanske vi gjorde för rätt länge sen i och för sig) med att flytta om våra "rum" inne. Sonen skall ner i gamla kontor/pysselrummet och pysselhörnan skall ut där datorn var förut och dottern skall få sonens gamla rum. Vi blir kvar i "vårt" sovrum och nu förhoppningsvis *utan* barn där inne. ;-DD

Har ju grubblat mig gråhårig på pysselhörnan och satt och övertygade maken om att vi skulle ta det största rummet (sonens gamla) som sovrum + pysselrum för det var sååå många fördelar. Han kom med motargument som jag sågade direkt. (dom var alltså inte så övertygande)  Sen gick jag glad i hågen och mätte skrivbordet och gick upp i rummet uppe och kollade.... oooops, det var visst inte så stor plats ändå när allt kom till kritan. Fick gå tillbaka och skrapa med foten och "ångra" mig ang. pysselhörnan. ;-DD  Så nu blir det pysselhörna i ett krypin där den varit en gång förut plus att jag kommer ta en del av tvättstugan i besittning. Japp, så får det bli. Förhoppningsvis skall jag lyckas få plats med nästan allt jag behöver. Rensade ut en halv mappvagn med papper häromdagen så det var ju alltid en början! (fatta hur mycket papper man kan samla på sig då??? jag har ingen aning om var alla kom ifrån... ehrr)

Har rensat många saker med *mycket* kritiska ögon dom senaste dagarna. Har precis gått igenom halva kontorshörnan och har strimlat 2 fulla påsar i papperstuggen + fyllt en halv sopsäck!! Varför spar man allt?

Föresten så fick jag nog ihop dubbelt så många "steg" idag eftersom jag både tog in min egen häst + Marias hästar och dom var ju knappast ens åt samma håll.... haha! Näe, hennes gick i en hage åt helt andra hållet från min och minst lika långt bort om inte längre så det blev två rejäla promenixer efter hästar. Känns som man skulle kunna toppa söndagskvällen med lite glass faktiskt. ;-D

Kommentarer
Postat av: Cicci/Trollmor

Jag tror faktiskt att papper på något sätt förökar sej i förvaringen nickar övertygande


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback