Idag har min dag varit så här:

I morse var det KALLT när vi vaknade... brrr.

på fm åkte jag upp till Rättvik

Vi har en del snö här numera....

På vägen upp fick jag lov att stanna och ta kort på den här pricken på himlen - VACKERT!
(mkt vackrare än jag lyckades fånga på bild)


På plats blev det till att hjälpa till med upphängningen av lite bilder...


och sen när vi väl fått dom på plats så hade vi inte så mycket mer ansträngande jobb mer än att finnas på plats och se glada och trevliga ut. Inte alls svårt. ;-)






Det fotades en del utanför... kanske på något julpynt?


Mitt glada sällskap - Anna-Lena - som står och pratar med...

Carina... oxå från fotoklubben, men idag stod hon och sålde egna saker utanför.


En av dom vackra ljusstakarna som Carina sålde...


Timmen jag och Anna-Lena skulle hjälpa till swischade förbi och jag åkte hemöver igen. Fortfarande rätt kallt...brr.....
Skippade ridningen idag, ingen av oss hade lust att ut och frysa på en hästrygg.  Men jag fick gå ner och packa lite hästmat och fylla på vatten iallafall... och då passade jag på att ta med kameran! Solen höll precis på att gå ner så jag fotade lite innan jag fixade hästmaten. :-)





Precis innan solen trillade ner bakom berget. Dimman började komma in över sjöbotten och det var helt underbart där nere. (och KALLT!!!) Blev lite kall, men kunde inte motstå ett par foton till... ;-)








Och på vägen hem konstaterade jag än en gång har myyyycket snö!!! *gillar*


Nu hoppas vi bara att det ligger kvar äääända fram till julafton och helst till juldagen oxå. ;-)
Det ser ju ganska hoppfullt ut än så länge iallafall! (ta i trä)


Nu tycker jag dock det räcker med kallgrader.... vi har -12 för tillfället och det är iallafall 7 för mycket. (å andra sidan är jag glad att vi slipper ha -25.... det är på tok för kallt!!)

Japp, det var min dag idag det.... i bilder. ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Vilka härliga bilder!!! Vi har också snö och kaaaallt här i Gävle. Huh!

Jag vill också vara med i en fotoklubb om man blir så där duktig på att fotografera då! :) Jag är inte förtjänt av min finfina kamera egentligen... :S

Postat av: Christine

Tack för de underbara foton. Tyvärr så försvann det vi hade, och det var inte mycket. Det är så vackert och julstämningen blir så härlig med.

Ha en trevlig tredje advent.

Christine

2008-12-14 @ 15:56:13
URL: http://christinereinhold.blogspot.com
Postat av: Ingrid - Inola

Så otroligt vackert - rena julkortsstämningen! Här i Götet är det grått som vanligt, 3 plusgrader i morse. Möjligen kan man hoppas på lite frost nå'n enstaka natt. Tack för att du visade dessa underbara vinterbilder! Kram från Ingrid

2008-12-15 @ 09:25:06
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: mariem

åh, wow. vilken vinterkänsla, fantastiskt. Just nu kan man säga att Skåne är... är.. inte kul.

2008-12-20 @ 23:15:43
URL: http://mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: carina

SSSÅÅÅÅÅÅå helt underbara foto du tar..äntligen kan man få lite julstämning..TACK

GOD JUL GOTT NYTT ÅR

2008-12-22 @ 20:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback