Julstök pågår!

Städning - check! (ok, nästan - med barn i huset varar ju inte städning så himla länge....)
Granen - check!
Julgodis - check!
Barn med feber - check! (jaha, då var det dags igen.... suck)

Skinkan ska i ugnen idag tänkte jag och jag ska göra lite kola och fudge oxå. Igår blev det "Marknadsgodis", snöbollar, chokladbollar, julstubbe, whiskeyrutor (eget påfund) och jordnöt/russin-högar (resterna av smälta chokladen som måste tas reda på... lätt att blanda i lite russin och nötter och klicka ut bara).

Japp, mycket julgodis blir det, men det är liksom min avdelning på julen. Med 10 vuxna och 6 ungar så kommer det nog gå åt en del oxå. ;-) Just nu ligger allt nerpackat i burkar, men jag lovar att ta "årets kort" på julgodisbordet. 


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

En sak lär man sej nog aldrig, och det är att vänta in i det längsta med att göra julgodiset!? På förmiddagen på julafton vore antagligen mest lämpligt...? Börjar man som jag vid Lucia, eller rent av ännu tidigare, så får man göra nytt misnte tre gånger eftersom det knappt hinner stelna förrän det är uppätet... <:-)



Hoppas sjuklingen hinner pigga på sej igen tills i övermorgon - och att ingen mer får feber eller så!



Ha det fint!!! :-)

Postat av: AnnaKK

God Jul i stugan!!! :-)



Tack för julkortet! Jag har inte skickat ens köpekort till brevisar och pysselvänner - men du får väl se min julkal-änder som en personlig hälsning!?! :-D



Ha en toppenfin julafton!!!

2008-12-24 @ 11:26:30
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Vuxen med feber - check! garv



Hoppas ni får en underbar jul och att allt godiset inte knäcker vare sig tänder eller magar.



Kram, Gunvor

2008-12-24 @ 17:49:03
URL: http://gunvors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback