En sån dag!

Strålande sol, klarblå himmel och en härlig ridtur på en pigg häst. HÄRLIGT!!!
Inte speciellt kallt heller, förutom när det blåser till lite.

Innan jag stack ut och red så svängde jag dessutom ihop 3 LO på cirkafär en timme. Blev nästan impad själv. ;-DD Men faktum är att jag hade journalingen (texten) skriven redan till dom bilder jag scrappade och jag la inte så mycket energi på att sitta och fundera.

Hur jag gör - jo, lite lätt uppräknat skulle det nog se ut så här:

1) Väl ett baspapper som matchar till kortet (tjockare mönstrat eller cardstock)

2) Plocka i spillbitslådan efter lämpliga mönsterpapper som passar ihop med baspapperet jag valt. (ta typ 3-4-5 bitar i olika moddifjonger)

3) Kör runt lite med pappersbitarna och kortet för att hitta ett lämpligt upplägg eller kika på en skiss beroende på hur många foton som skall vara med.

4) Börja smacka fast mönsterpapperen på LOn och bygg uppåt tills det är kortet och texten kvar.

5) Tänk ut nån bra rubrik och få dit den. (just nu gillar jag dom självhäftande chipboardalfabeten väldigt mycket och då går allt mycket snabbare.)

6) Kolla om det finns några dekorationer som platsar och smacka dit dom - inte för många - det tar bara tid. ;-D

Nu har du säkert gjort en LO på mindre än 30 minuter om du låter bli att tänka så hiskeligt på varje moment. ;-D

Ska fota det jag gjort sedan sist och få upp här så småningom. Måste ändå fota min LO till skisse-o-mania på Norska forumet, den ska lämnas in senast i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback