Järnspikar vad det börjar bra!

Har precis avslutat min 13e LO för året... och det på dag 4 av året 2008. YEAH!
Ok, nu har jag ju tid - jag är l-e-d-i-g eller vad det kallas och kan pyssla med gott samvete. (och det gör jag) Det underlättar väl oxå att skrapa ihop en del sidor när man får åka bort och sätta sig och pyssla i gott sällskap. Även om man har en liten dam på 3år med sig så gick det galant att snickra ihop 6 sidor på ca 5 timmar. Sånna små damer är beundransvärda och får gärna följa med igen. ;-) Tack Anna-Lena för en trevlig dag i Laknäs!

Föresten... undra hur lång tid det kommer ta innan man skriver 2008 utan att tänka.... eller skriva fel två gånger först? (suck) Alltid samma visa... VARJE år! Totalt hopplöst. "Åtta" är dessutom en jobbig siffra att skriva... "sju" var mycket lättare. Äsch - man får stå ut ett år, sen kommer ju "nio" vilket kanske blir lättare igen?

Foton på mina nya LO kommer kanske rasslande i helgen eller nått. Dom är i kameran iallafall. Nån LO är till nån tävling oxå vet jag med bestämdhet, så dom lär jag väl lugna mig med kanske. I övrigt får ni se en liten kavalkad här i bloggen.

Dagens väder kan sammanfattas med tre korta bokstäver....  BRR!  Nordanvind och ca -5 grader är ingen bra kombination. Fy hutter vad kallt det var ute. Man fick dra ner mössan till halsen och halsduken upp till öronen för att inte frysa håret av sig. Ni som hänger med bloggen vet säkert att blåst och jag inte är några såta vänner. Regn kan jag tåla och kyla likaså, det är bara att klä sig, men när det börjar blåsa oxå så blir det genast så himla lömskt och hur man än bär sig åt så klär man sig fel. Blåsten kilar in sig i märg och ben när det är kyligt ute.



Dagens guldkorn: Snälla ungar, mycket pyssel, god kvällsmat.
Dagens pestråtta: inte otippat - blåsten!

Kommentarer
Postat av: Ingrid - Inola

Wow - det är till att vara produktiv! Ska bli kul att se vad du har totat ihop så småningom. Tur att du inte bor här på Västkusten om du inte gillar blåst, för den varan har vi gott om :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback