Perfekt pysselväder!!

Med tanke på att:
1) Det ösregnade på förmiddagen
2) Det har nu övergått i snöblandat
3) Dotter spydde i går kväll (dock inget mer efter det - peppar peppar)
4) Jag har varit duktig och dragit igång både en diskmaskin och en tvättmaskin

så....

ÄR DET PERFEKT ATT PYSSLA IDAG! ;-DD  Visst?

Jag har fotat massa LO som jag knåpat ihop. Jag har lagt ut en drös på norska forumet där jag hängt på 100-klubben. Alla som gör 100 LO på ett år får en "vip-logga" på forumet till nästa år. Den som först får ihop 100 LO får nog dessutom någon liten gåva har jag för mig.  Förra året nådde jag 100 nån gång i början av sommaren har jag för mig... ska bli spännande att se när det blir i år.

Och här är då lite LO som är gjorda sedan sist. (ja, faktum är att jag är nog inne i ett pysselstim! Det är roligt, jag tar mig lite tid och jag sitter inte och pillar i evigheter med varje sida utan "bara gör" för att det är skoj!)

   
   
  

Den som heter "hipp" var till Skiss-o-mania 1 på Norska forumet. Det kommer en skiss i veckan som man kan göra. Tävling som pågår hela året, men i år har dom delat upp den så det är avslut varje kvartal = 4 vinnare på ett år. Lite kul med utmaningar, brukar inte ha nån chans i omröstningarna ändå, dom har lite säregen smak Norskorna... fniss...
"Den bästa baksidan" är till Stellas skisstävling. Jag gillar skisser som ni märker. ;-)



Igår kom CK Januari 2008. Lyckades vänta ända till kvällen innan jag smög upp i soffan och läste mig igenom den. Härligt. Fick en hel del idéer och insikter ang. vad jag skulle vilja scrappa under 2008. Ska iallafall börja med att göra en LO med mina Scrap-mål. Sen får vi se om jag efterföljt dom när -08 är slut. Tror ni att det kan lyckas?


Har även kommit närmare och närmare något konkret hur jag skulle vilja ha min pysselhörna uppbygd! Dessvärre så matchar inte den plats jag har nu med tanken.... så det lär nog bli blockad innan den konflikten är löst misstänker jag... suck! Men men... skam den som ger sig. Att veta hur man verkligen skulle vilja ha det är inte fy skam det heller. Har scrappat sedan januari 2003 och nu först börjar jag märka att jag fått in ett nytt tänk i huvudet.... inte bara skapa för att göra, utan skapa på ett djupare plan lite oftare. Att verkligen lyfta fram vardag, våra liv i vår familj!
Alltså, det har man väl kanske gjort hela tiden, på ett eller annat sätt.... men förut har jag nog mest scrappat själva händelsen tror jag. Nu känns det viktigt att få med tankar och känslor i och omkring själva händelsen oxå! Det är något som kommer finnas med bland mina scrap-mål för 2008!



Måste bara gå in och lägga till lite, har haft den här tanken oxå och nu såg jag att det visst var fler som nappat på den... fniss... Du har kläckt en käck idé Mysmasken! :-D  Fast jag härmar Linas siffror istället, för det var ungefär vad jag själv gått och grubblat på att skulle vara rimligt.

Så, det hela går alltså ut på att använda det man har så får man lite innestående scrap-budget att handla för sedan. Så här mycket är varje sak "värd":

LO: 25:-
Kort: 10:-
Minialbum: 30:-
(Obs! Färdigt album MED foton eller vad nu innehållet ska vara!)
Utstansade/Utskurna saker: 5:- (men bara en gång / sida)

Eftersom jag har "räkningen" på mina LO här i bloggen så blir det enkelt att räkna dom. ;-)

Detta är vad jag presterat hittills i år:
LO: 26st  = 650:-
Kort:  0
Minialbum: 0
Utstansat/Utskuret: 0
Shoppat för: 476:-  (eftersom jag räknar från årets början så lär jag väl ta med min shopping oxå....ehrr)
Innestående: 174:-


Det här var länge sedan:
Dagens guldkant: Pysselväder!! (se ovan i inlägget), Det snöar mer och mer,  inga mer kräkor, kusinerna underhåller sig själva, tvätt och disk är på G!
Dagens pestråtta: Slask och is, att kräksjuka sprids via tankeöverföring, tvätt och disk som ska tas rätt på oxå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback