Kameran

Fick förfrågan vilken kamera jag använder och just nu är det nästan uteslutande min Canon 400D som jag köpte före jul förra året. Jag köpte till ett Tamron 18-250 objektiv direkt och det ångrar jag inte en sekund. Det innebär att jag har rätt bra vidvinkel samt att jag kan zoma en hel del. Jag utnyttjar det rätt friskt kan jag säga så det passar mig bra.

Idag tror jag att jag ska ut och roa mig med att fota lite djur på "savannen" kanske och då kommer nog zomen till pass för dom lär ju inte komma och äta ur handen precis... hihi. Ska bli spännande att se vad vi hittar på för djur förutom mina egna två apor och en tiger. (japp, ni kan ju tänka er - TVÅ apor i familjen.... och en vild tiger.... själv är man råtta så det känns ju som man har lite underläge, men å andra sidan så kan den här råttan tygla sina vilddjur rätt bra.. hehe)

Hoppas ni har en skön sommar var ni nu än befinner er. :-)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Har hört mycket gott om det objektivet, ska kika lite på en sådan investering... Är det bildstabilisator i det?

Postat av: Åsa

Är nybliven kortmakare och scrappare, som blivit helt såld på detta!! Fick en riktig "kick" på papperskraft-mässan i Leksand!

Är nyfiken på lagret du bygger om hemma...

Kommer dettta också att användas som butik? Eftersom det är nästan hemma så skulle jag verkligen se fram emot en frossande shoppingtrip så fort det är klart..!

Ser så fint ut.

2008-07-15 @ 20:46:24
Postat av: Ingrid - Inola

Fniss - är det kinesiska almanackan du menar? I så fall är jag en oxe som är gift med en råtta och tillsammans har vi en orm och en tupp! Rena djurparken! Hoppas att ni har haft en rolig semestertrip - skönt att komma hemifrån ett par dagar! Hmmm, nog tyckte jag att det var lite knappt med benutrymmet i husvagnen när vi lånade den, men det gick bra även för mig som är lång. Kolla min blogg så får du läsa lite om renoveringen. Kram!

2008-07-17 @ 23:40:25
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback