Sparkat upp mig + bilder från mässan!

Phu, jag tror jag kom åt "off-knappen" lite väl hårt. ;-)  Har varit totalt avstängd i ett par dagar nu efter mässan och en eftermiddagslur på ett par timmar har varit "gött mos" kan jag ju säga! :-) 

Idag sparkade jag dock upp mig lite (hmm, kanske började redan igår kväll?? Målade faktiskt en vända i ladugården då innan jag gick och la mig!) och kom till skott med storhandlingen för den här månaden. Vi brukar försöka att storhandla för hela månaden och det fungerar rätt bra. Förmodligen sparar vi en del på att inte springa i affären varje vecka, men självklart får man stödhandla frukt, grönsaker och mjölk mm men det kan gubben göra när han åker hem från jobbet. Smidigt.

Igår fick hästapållen lite massage av en kompis till mig och jag tror han tyckte det var ganska skönt. Han är inne på sin 7e halta vecka nu och i morse tyckte jag mig nästan se en antydning till förbättring. Kan det ha varit lite massage som var positiv verkan? Hur som helst så fick jag lite tips och försökte mig på en lite lätt massage själv i kväll när jag tog in honom. Bör väl få igång lite stela muskler kanske.

I morse efter att jag och Frida släppt ut Móri så passade vi på att leta smultron.


Och visst fanns det några. Inte så många där vi brukar hitta, men på ett annat ställe som jag upptäckte av en slump fanns det desto fler.  Med oss på smultronjakten fick vi två busiga kattor, varav den ena genast hittade något spännande i gräset...


Så här stod han en bra stund och höll span... typiskt Torsten!

I slänten stod oxå några liljor som förmodligen blivit utslängda från någon rabatt och istället funnit sig till rätta här. Läckert orange mot det gröna gräset så jag kunde inte motstå att fota dom oxå.

Dom lyste verkligen upp där dom stod.



Jag tog mig en kopp te så fick Frida smaska smultronen själv - MUMS MUMS! Det var så härligt att få sitta ute för en gångs skull. Idag var det äntligen varmt och skönt och jag satt kvar där ute ett par timmar tror jag. Härligt. Passade på att virka några fler blommor och testade även några virkade blad! Kuligt. Får nog se till att börja använda alla små blommor snart oxå. :-)



Jaha, hur många har väntat?
Nu ska ni ÄNTLIGEN få se mina bilder från mässan i Leksand i helgen. Har lyckats pilla ur dom ur kameran ikväll och gjort dom lite internet-vänliga. :-)  Håll tillgodo och hoppas ni grämer er ordentligt över att ni inte var där för vi hade en superhärlig mässa. (hehe)


När Susanne lånade kameran och fotade lite åt mig fångade hon Cecilia i entrén.


Anne med Lillemor som stöd höll en demo och visade Glimmer Mist. (undrar om dom glittrar fortfarande?)


Engströms


InkyWings  med Susanne bakom borden.


Katscrap


Papp och Scrap


Pysselmyran


Stämpelboden  (här jobbades det och slet HÅRT ifall Puck undrar!!)


En hÄnglamammas baksida! :-)  och så inser jag just att jag inte har nått kort på hÄnglar & stÄnglars bord framifrån... GRUFF. 


Lite känt folk?  Lasse, Agneta och Ingrid


Det pysslades en del uppe på scenen under mässans gång.


Mera pyssel, men vad kan det vara för intressant där i väskan egentligen? ;-)


Folkvimmel1


Folkvimmel2


Folkvimmel 3

Har jag fångat dig på bild och du inte vill vara med - skriv en kommentar om detta så suddar jag dig! (jag godkänner alla kommentarer innan dom syns och kommer således inte att godkänna den kommentar som har önskemål om suddning!)



Sist men inte minst.... jag lyckades fånga en av dom turbo-humlor jag försökte mig på att fota idag. Tror dom måste ha gått på speedy-mint eller nått för järnspikars vad snabba dom var. Trodde humlor var slöa och långsamma, men icke!

Fick beskära bilden lite eftersom mitt objektiv tyvärr inte har nån bra närgräns. Tror den ligger på ca 30 cm eller nått och jag skulle vilja krypa bra mycket närmare. Får önska mig ett macro-objektiv så jag kan krypa runt bland blommorna tror jag! :-) Eller så får jag helt enkelt ruska liv i gamla kameran vars närgräns ligger på typ 3 cm. DET är lite häftigare när man fotar sånna här skönheter tycker jag!

Det var dagens dos med foton det.... en hel del blev det och ett långt inlägg. Tjing pling på er för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att se bilder från mässan!! Jag längtar redan till nästa mässa nu när jag har hunnit vila upp mig från helgen.



Jag såg en stämpel framför mig när jag såg det sista fotot med humlan och blomman. Rita en sån vettja!! :)



Tack för en toppenbra mässa!



Kram, Sofia - som hjälpte Katja med Katscrap

Postat av: Ingrid - Inola

Roligt att se ännu en omgång bilder och konstaterar att även jag fastnat på ett kort ;-) Längtar redan till nästa Papperskraft, gillar verkligen den mässan. Smultronbilderna är helt ljuvliga, kan riktigt känna smaken av solmogna bär - det finns inget godare!

2008-07-03 @ 11:05:40
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: Elisa

Vilka fina foton! Jag gillar din humla... Så mycket att jag också ville försöka få en fin bild på en! Men det var svårt... Kolla i min blogg får du se min stressade humla!

2008-07-03 @ 16:49:23
URL: http://elwan.blogg.se/
Postat av: Sara - SaGam

oj, vad många fina kort du tagit lisa. visst kan man gräma sig...men nu hjälper ju inte det...så...man=jag får ta nya tag! ses på tisdag!

2008-07-03 @ 23:07:24
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback