Helgens skapelser och blixt-info

Här kommer dom LO jag pillade ihop under vår härliga helg i Laknäs! :-)

  
  
  
  
  
 

Totalt 16 enkla och 1 dubbel = 18 LO enl. min egen räkning. :-)
Kan ju lugnt säga att jag känner mig nöjd. ;-)

Med pyssel från fredag förmiddag till söndag lunch så blir man aningens mör, men faktum är att inspirationen fick sig en rejäl kick och jag skulle kunna hoppa in i pysselhörnan när som helst bara jag hade lite tid. (hm!)  Anna-Lena hade förberett det mesta med maten och eftersom vi hjälptes åt att ta hand om måltiderna så blev det mycket pyssel gjort. Kan ju säga att vi behövde knappast hungra den här helgen! ;-D  Och godare grillat kött än det A-L bjöd på på lördag kväll det har jag aldrig ätit. Mmmmmm! Hoppas verkligen att vi kan få till en sån här trevlig helg igen inom snar framtid. Bara ladugården är klar så lockar tanken så klart att göra nått liknande här. Det kommer finnas ca 12 pysselplatser där inne så om man är 8 kan man breda ut sig lite extra... fniss.

************************
Ang. hur jag tagit bilderna på blixtarna så började jag leka utifrån dom inställningarna jag hade när jag tog på fyrverkerier vid nyår. Det funkade rätt bra. Men blixtarna började inte fastna på fotona förrän det blev mörkare ute, så dom jag visade i förra inlägget är taget mellan ca 23-00 på kvällen. Innan dess var det för ljust och jag lyckades inte få till nån inställning på kameran så det fungerade.

Hur som, jag satte kameran på "M". Objektivet på Manuell fokus och satte det på "oändligt" (ni vet den där liggande 8-an). Sen hade jag f 22  (bländaren) - här går det att exprimentera lite beroende på hur ljust eller mörkt det är ute. Tiden satte jag på 10" = 10 sekunder. Så jag knäppte alltså bilder var 10e sekund kan man säga och hoppades att det skulle fastna nån blixt under tiden - och det gjorde det ju! :-)  Tiden kan man ju oxå variera, men jag tyckte 10 sek kändes lagom.

Stativ är ett måste när kameran är öppen så länge förståss. (jag stod med kameran på en stolpe på farstukvisten till bystugan för jag hade så klart inte stativet med mig... ) Så för att vara första gången jag fotade blixtar är jag oerhört nöjd och mallig över att ha fått några läckra foton! :-)



Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja, du var långt mer produktiv än vad jag var!! Älskar dina Lo'er, några missade jag nog därborta i bystugan. Tex de läckra spets"blommorna" som finns på några Lo'er. De måste jag prova!!

Postat av: Gunvor

Vilken kreativitet Lisa! Jag blir grön av avundsjuka! Och blixt-fotona är helhäftiga! Rama in i svarta ramar vet ja!



Kram, Gunvor

2008-06-10 @ 20:01:17
URL: http://gunvors.blogg.se/
Postat av: Mill@n

UUURLÄCKRA blixtrande bra kort!!! Måste testas, tack för utförlig beskrivning av inställningarna med. Fattar inte hur snabbt du scrappar, förstår att du var i ditt esse =o)

2008-06-10 @ 20:56:59
URL: http://millanspyssel.wordpress.se
Postat av: Sara - SaGam

men hjälp vad du skapat. ska knipa lite tips och skisser inför min pysseldag på lördag!

2008-06-10 @ 21:37:42
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Milo

Oj jäklar vad kreativ du är då!!!!!! Jättefina!!!!



Och sååå läckra foton! =) me like

2008-06-10 @ 23:26:09
URL: http://mlilja.net
Postat av: Agneta

Ja här var det mycket gjort. Bra jobbat. Kul att kika på och inspireras!



Blixtarna var häftiga. Grattis till lyckat foto.

2008-06-11 @ 21:46:43
URL: http://agge.blogg.se/
Postat av: Veronica (leia)

Herregud vad mycket du hinner med.

Jättesnygga var de iaf =)



Kramelikram Veronica

2008-06-13 @ 12:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback