Nu är det över!

Nu är allt spektakel över - tack och lov! :-)
Igår var byn här i sitt "esse" med firande med allt vad det innebär.

Vi hade en trevlig "lunch" med Kjells syskon och tillhörande familjer och barn. Grillade lite fläskfile och till det gjorde vi "fusk"-potatisgratäng. :-) Sån där i påse ni vet.... smarrit värre! Efter sedvanlig vila/jäsning i soffor resp. fåtöljer så toppade vi med lite efterätt bestående av jordgubbar och glass. Mmmm. Bra påhitt av svägerskan att köpa jordgubbar! Maken samlade ihop resterna i skål resp. glassbytta och vi andra hjälpte till att pynta med ett par kakor. ;-DD


Sen stundade allvaret för "gubbarna" som hade hand om korvförsäljningen och skulle se till att allt rullade ang. den. Officiellt börjar allt 19.30 men eftersom många kommer tidigare kör man igång redan vid 18-tiden att starta upp korvstånden.

Enda anledningen att jag överhuvudtaget gav mig ut mitt i vimlet var att jag behövde ta in våra hästar för kvällen, annars hade jag med stort nöje suttit kvar hemma i lugnet som infann sig på kvällen. :-) 
Nåja, jag promenerade iväg runt 19-tiden ungefär och redan då var det full fart på tillströmningen av bilar. Folk är verkligen ute i god tid... fniss...  (många satt då oxå redan runt platsen där majstången skulle resas!)

  

När jag gick ut till hagen så fick jag bara lov att stanna och fota en sak till, ganska ovanligt att det ligger båtar i den här kalibern inne i ån... såg så trevligt ut så!


Fnissade lite för mig själv oxå när jag satte mig på huk och tog denna, för precis bredvid stod ett par tjejer och fotade den lilla smedjan precis bredvid och även dom flinade lite när jag skulle till att fota. Hade inte tid att vara trevlig och frågvis så jag fortsatte min promenad till hagen och fiskade upp hästarna istället. Tror dock att tjejerna ställde sig vid hagen och fotade lite när jag var på väg in sen. :-)

Njöt sedan av en lugn härlig och tyst kväll här hemma i min ensamhet. :-) 

Åh, måste bara visa.... kolla vad grannarna "fick" på natten innan midsommarafton:

Dom gifte sig nämligen hemma på gården på midsommardagen så någon tyckte den här var passande. ;-)



PS - har roat mig med att lägga in ett par bilder i tidigare inlägg oxå - bla. bild på min hög med virkade blommor! Rulla ner så hittar du på dom!



Kommentarer
Postat av: Carina "stamparina" Gustafsson

Så mysigt det ser ut! Själv jobbade jag hela helgen och såg inte mycket av solen och midsommarfirandet, men sill och potatis åt jag som vanligt ... och JORDGUBBAR :-)~

Kram

/Carina

Postat av: Gunvor

Underbara foton! Särskilt båtarna - vilken dröm! Fast maken vill hellre ha en segelbåt ...



Ha en skön sommar!

Kram, Gunvor

2008-06-24 @ 10:41:32
URL: http://gunvors.blogg.se/
Postat av: ciiccii

Här har jag aldrig kikat in förr tror jag. Undar varför...jag brukar ju kika in hos Chruss.

Här fanns massor av fint att inspireras av. Fastande länge vid Passion och Klipp mig!

2008-06-25 @ 12:53:06
URL: http://ciicciiha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback