Efter en fullspäckad helg...

är man trött!  Visst - så är det.
Även om jag "bara" satt och demade och sprang små ärenden osv så tar det på krafterna för dom två små hjärncellerna så på tåget hem var jag riktigt riktigt trött! :-)

Tågade mig ner i torsdags kväll till stora staden Stockholmia och landade på centralen runt 18-tiden. Ringde en god vän (tack!) och fick snabbt reda på vilket Pendel-spår som ringlade sig mot Sollentuna och kunde sikta på det. Lyckades hinna med ett tidigare tåg än det som var planerat på biljetten och det var ju lika bra det - vad gör man på centralen liksom? (förutom att vänta eller vänta?)

På perrongen tyckte jag mig få ögonen på ett "känt" ansikte och dom små grå började arbeta där jag stod. Så kom jag på det... ehhrr... det var ju Dilba! ;-DD  Hade garanterat inte känt igen henne om hon inte varit med och dansat ett slag i TV. ;-) Så det blev Stockholmstrippens "Jag mötte Lassie" att sitta på samma Pendeltåg som Dilba.

Kom ut till mässan och fick genast rycka in och börja packa upp saker. Pysselmyrorna hade anlänt och fått in alla saker i mässhallen och stod med kartonger och lådor upp över öronen. Bara att hugga in. ;-)  När dom meddelade att dom snart skulle stänga vid 22-tiden så var vi nästan klara. Lite småplock kvar som kunde fixas på fredag morgon.

Vi åkte iväg mot Norrviken där vi skulle bo på ett Pensionat. Irrade runt en bra stund och letade efter huset som inte syndes till någon stans. Parkeringen hittade vi... eller rättare sagt det fanns en parkering med en skylt pekandes in mot pensionatet men inte såg vi huset heller... förrän efter typ 6e varvet runt parkeringen. ;-D  Gick närmare och kollade och visst var det där det låg. (såg inte alls ut som på fotot där huset var omgärdat av vitt staket och fotat från helt fel håll mot vad vi kom ifrån! Nu hade huset svart staket och vi såg det alltså från baksidan! - hur lätt var det då?)  Nåja, in kom vi till slut och med knarrande golv och massor att prata om lyckades vi nog inte få igen korpgluggarna förrän långt efter 24-snåret. ;-D

06.45 Fredag morgon ringde klockan och vi studsade pigga och glada ur sängarna (eller kanske inte). Vi grävde fram lite frukost i kylen i köket och piffade till oss lite innan vi styrde kosan mot mässan ett par timmar innan det skulle öppna. Man behöver den där lilla extra tiden för att checka av läget ytterligare en gång. Klockan 10.00 slog portarna upp och dom första besökarna ramlade in.  Fredagen avlöpte ganska lugnt ändå, ingen större rusning trots att det var räknat till ca 3400 besökare. Sofia lyckades märkligt nog övertala mig att hålla i demonstrationerna av Bind-it-All som hon lovat ut att hålla vid demo-borden i mässan. (tror det gick hyfsat eftersom Sofia fick sälja alla dom maskinerna hon hade med sig under helgen!) ;-)

På fredag kväll hängde vi på Engströms & Co + Stämpelbodarna till Kista Galleria och smaskade välförtjänt kvällsmat. Mmmmm vad gott det var! En upplevelse för en lantorts-bo kan man säga. ;-D  Mat från världens hörn så det var bara att gå och handla det man var sugen på och träffas på mitten vid borden och äta tillsammans. Vi slog på säkra kort och åt asiatiskt första kvällen. Efter maten tröck vi ner en marängsviss av modell STOR och SUPERGOD!! Yammi Yammi.  Sen var det bara att ramla hemåt och bladdra om alla upplevelser tills ögonen föll igen av sig själva nån stans mitt i natten eller ännu senare. ;-)

Lördag fick vi sovmorgon! Vaknade faktiskt före klockan vid 7.30. Frukost och piffning och vips var klockan dags att åka och vi råkade komma så sent så vi fick inte plats på parkeringen precis utanför mässan utan fick ta oss upp på parkeringen på taket istället. Kom lagom in till montern när mässan öppnade. ;-)  Jag demade vidare och det blev mer Brayade bakgrunder med regnbågsdynor, Bind-it-All-album, embossing, distresser, Cuttlebug och lite annat smått och gott som frågades efter. Riktigt roligt. Sofia och mamma Myra skötte ruljanserna och jag gjorde mitt bästa för att få folk att förstå att dom absolut behövde allt det roliga som visades. ;-DDD
När dagen närmade sig sitt slut så råkade jag släntra förbi Puck i Stämpelbodens monter som visade tydliga tecken på att magen ville ha lite mat och hennes tankar gick enkelspårigt till Grekiska grillspett och en glassig efterrätt... japp, ni har fattat.... vi åkte än en gång ut till Kista och smackade i oss massa god mat. ;-)  Vi satt och jäste och pratade nästan ända fram till 21 när gallerian skulle stänga och tog oss då tillbaka till pensionatet för lite återhämtning. Sofia och jag spanade in pappersprover och höll ett öga på hur det gick i Lets Dance och snackade sedan tills vi somnade av utmattning. 

Sovmorgon även på söndagen fast nu skulle hela packningen med så det gällde att inte dra benen efter sig allt för mycket. Släpet skulle kopplas och vi kom till mässan med lite bättre marginal idag än igår. ;-)  Jag demade den stunden jag var kvar på mässan och hann med en 3e demo i mässhallen av Bind-it-All. Sen var det till att packa ihop pinalerna och se till att man var nykissad innan man begav sig iväg till Pendeltåget in mot Centralen. Tur stationen var precis rund hörnet från mässan så det tog inte många minuter att gå. Lyckades dock precis missa ett tidigare tåg än det som stod på biljetten så jag fick sätta mig ner och vänta *en hel kvart* !! Voj voj.... något som måste vara snudd på otänkbart för stressade Stockholmare som springer som små illrar mellan T-banetåg och andra tåg och allt vad som nu går på två spår. Kom iallafall in till Centralen och konstaterade att tåget mot "livet på landet" skulle avgå om ca 40 minuter så jag hade GOTT om tid på mig. Strosade in på Presstop och köpte en tidning och lite färdkost eftersom jag inte fått nån lunch. Sen hade jag bara 30 minuter kvar.... fniss... Kunde dock hoppa på tåget lite mer än 10 minuter tidigare innan avgång eftersom det stod inne vid perrongen så det var skönt att få sitta och vänta på plats istället. Sen var det bara att skumpa hemöver. Läste lite och smaskade i mig lite lunch och gjorde allmänt ingenting som man kan göra på ett fullsatt tåg.  I Borlänge fick jag förflytta mig 2 vagnar framåt eftersom perrongen här hemma är så kort så den vagnen jag satt i skulle hamna utanför. Jösses vilket jobb att försöka klämma sig fram med jätteväskan Arne i dom smala gångarna... PHU! Men det gick bra och jag satte mig nära dörren så jag skulle slippa trängas ytterligare en gång. 

Så var den helgen slut och en härlig mässhelg över.  Stort TACK till Sofia och mamma Pysselmyra för att jag fick vara med er på mässan och jag hoppas jag gjorde mer nytta än var ivägen. ;-)  Det var roligt att få prata med alla kända och okända människor och få ansikten på en del "nätkompisar" där ute. Vinke-vink till er alla! :-)

Några inköp på mässan? Jo, några blev det. Lite Australienska papper och en tidning till tåget hos Pysselpassion, Brads hos Landstoken, Spets och band hos ett av dom andra "sy-företagen" på mässan och sist men inte minst en klurig kudde att ha bakom nacken eller svanken mm. (störtskön) Kom dock på efter att jag köpt den att den skulle släpas med hem på tåget oxå... ehhr!! Men det gick - med skohorn och god vilja får man ner det mesta i väskan. hehe.

Foton finns i kameran så dom får jag ladda upp en annan dag - lite ska ni väl få vänta på?


Kommentarer
Postat av: Sofia Wernmyr

Vilken härlig beskrivning av helgen :-) Stort TACK för att du ville vara med oss!
Kram / Sofia

Postat av: Sofia Wernmyr

Nu ligger det bilder ute från mässan i Pysselmyran-bloggen. Bl a på alla fina kort som du gjort :-)
Kram / Sofia

2008-03-07 @ 12:00:46
URL: http://pysselmyran.blogg.se
Postat av: Elina

Vad mycket roligt du demade som jag missade! Med papprena från australien missade jag inte i alla fall, och det är jag glad över!

2008-03-20 @ 20:41:39
URL: http://elinasblandning.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback