Cykeltur

Igår var jag ut och cyklade... igen! Tror det blev 8km eller nått sånt den vändan. Det var helt underbart i kvällssolen, men aningens kallt så att ha en schal på öronen var inte helt fel! (vilket jag hade) Det har faktiskt blivit några cykelturer under våren och det är ganska trevligt. Vi sitter och småpratar om lite allt möjligt och cyklar i en lagom takt så man kan prata utan att flåsa ihjäl sig. ;-DD 

Kom på när jag cyklade iväg att jag glömde ta med mig kameran.... men som tur var så dök det inte upp nått spännande att fota så jag slapp gräma mig så mycket över det. :-)  Får ta med den en annan kväll istället när det börjar blomma lite mer, nu är det knappt knopp på träden (dom som ska blomma alltså). Och tur var det ju att vi inte hittade något att fota, för då hade fått lov att stanna och då kanske jag hade kommit för sent hem och missat HOUSE på TV.  Viktigt viktigt. Var ju sista programmet för den här säsongen igår.


Fotade massa annat spännande som börjat blomma hemma hos pappa i helgen.



Nått blått som blommade lite halvdant....


Nått gult.... solen lyste rätt på så dom bländades nästan....


Nått läckert rosa som var ganska smått.

Ja, som ni hör så är jag ju världsbäst på blomsorter... fniss...



Tog ett par kort på fontänen i pappas lilla damm oxå. Får nog öva lite mer tror jag och leka med inställningarna för jag tänkte att jag skulle få ett kort där man ser varje vattendrope typ....  Provade oxå att ta lite längre tid så man ser vattnet i låååånga strilar, men det var helt klart ett motiv som skall fotas med stativ. ;-DD Hade inget med mig.


Och så här läckert grönt är det ute på Sjöbotten nu!! Supermysigt! Lite mer värme nu bara tack så ska jag ta och promenera runt och fota allt jag hittar. hihi. Nån sa att dom hade sett 3 storkar (!) i helgen på en annan åker bredvid!! Häftigt.  Gäller att ha kameran med sig bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback