Foton på flåbusar...

Lovade ju lite hästbuse-bilder här från början av veckan då vi släppte ut småhingstarna + flyttade resterande hästar till en sommarhage. MYCKET uppskattat om man såg till glädjeskutten hos hästarna. :-)
Ni får klicka på bilderna för att se dom större, det blev några stycken och jag ville inte smäcka full hela bloggen i hästbilder för er som kanske inte har intresset åt dom 4-benta.

  
  


Det var från i måndags det. Fick bara lov att ta kort på ån när vi gick därifrån på kvällen... + en av stolparna i hagen... fniss... blev rätt bra med ett f.ö så "trist" motiv. :-)

På tisdagen flyttade jag min häst + en annan som vi inte fick tag på under måndagen så då blev det några fler kort så klart. :-) 

   

Det sista är min lilla gosse-pålle till höger som busar till med en av 1-åringarna vi släppte ut!



Nu ser ladugårdsväggarna ut så här:
 
inte så stor skillnad på en och två målningar kanske, men när man står med näsan 3 dm framför väggen så syns det iallafall skillnad! :-) 

Nu ska mer golv läggas, över kossornas gamla foderkrubbor! Sen ska det målas takbrädor och sättas upp, fixas el, fönster, lister, dörrar och lite annat småpill så klart. Sakta men säkert går det framåt!

Och till sist en liten annan skruttnos som blev fångad på kort ute på gården.
image832


Kommentarer
Postat av: Anette

Åh vad härligt det såg ut med hästarna. Och så glada de såg ut att vara... Får mig att tänka på de fina hästarna som finns i Ronja Rövardotter och vårskriet som Ronja och Birk gör.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback