En skakande höst

Skakande som i....

.... skaka handdukar innan man torkar sig
.... skaka kläder innan man sätter på sig dom
..... skaka täcket (!!! i värsta fall - tack och lov mindre vanligt)
Sen lite andra procedurer som checka badkaret, handfatet, vattenglas/skålar osv för dom har en förmåga att "dyka upp" lite var stans. ehr.

kan bara konstatera att det är "en sån där höst igen". Förra året klarade vi oss bra men i år är det "som vanligt". Vad surrar jag om då? Jo... sånna här små söta vänner som normalt promenerar runt på 8 (åtta) ben, men har skådats i alla varianter ner till endast 3 ben! (japp, såg en idag, och han hade liiiiite problem att ta sig fram typ...)

VARNING för känsliga tittare som inte gillar 8-beningar! (ni kan blunda NU)


(inga djur trampades på UNDER fototillfället, men väl efter!)

Normalt riktigt hatar jag sånna här saker med 8 ben, men just dom här med väldigt lååånga ben och inte så stor kropp är inte lika "hemska" men jag skulle inte vilja säga att jag gillar dom heller direkt. (usch nej) Dom är lite mindre äckliga att stampa på bara typ... HM.

Tyvärr får man stå ut med sånna här "gäster" när man bor i hus och eldar med ved. Dom små filurerna gömmer sig nämligen i den goa veden och följer på så vis med in.... i pannrummet.... där det är varmt och "gött" och dom blir pigga och promenerar sen runt i hela huset.... uäck! Tyvärr har katten gett upp att jaga dom nu, tror han käkade upp några i början, men dom kanske inte var så aptitliga trots allt.  Lite längre fram i vinter kommer vi hitta torkade spindelskelett lite var stans - tro mig - jag har varit med förr... (noterar på meritlistan)



Nått skojsigare.... nån har blivit "tillklippt" :-)


Tog av det lite mer än vanligt för hon som klippte mig trodde det skulle bli bra så jag höll med! :-D Nu ska det bara i lite ny färg oxå så slipper man skylta med alla gråa hårstrån.... fniss...  Fjös vilket suddigt kort det blev, men det blir aldrig bra när man tar kort i en spegel tycker jag. (speciellt som den nästan aldrig är helt ren... HARKEL)

Och detta har jag scrappat sen sist:


Till Stellas hösttävling.


Oppgave 5 i Scrappestafetten på Norskt forum.


En sida jag gjorde på nybörjarkursen i Scrapbooking som jag hade här i ladugården.



Dagens guldkorn:  Dimman lättar, höstfärger, snart mässa
Dagens pestråtta:  Dimma, kyla, höst, tiden går för fort! Taskigt med sömn

Kommentarer
Postat av: Ingrid - Inola

Usch och fy för såna kryp! Även jag som bor i radhus konstaterar att det har varit gott om spindlar i år. Har inte så ont av dem, men liiite läskiga är de allt. Så fin du blev i håret, jag tycker det blev jättebra med lite kortare frisyr. Snart är det mässa, ser fram emot att träffa dig igen! Välkommen till Västkusten där vi har strålande sommarväder idag. Kram Ingrid

Postat av: Jaana

Så f-i-n-t det blev ! Det är nästan så jag funderar på att kapa mitt med, men bara nästan ! :-)

2008-09-25 @ 15:04:44
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.com/
Postat av: Cicci/Trollmor

Så fin du blev i håret!!!

Jättefina LO'er har du gjort! Jag bor oxå i ett riktigt spindelhus. Gudskelov och tack är jag inte ett dugg besvärad av dem. Mina kära kollegor brukar hämta mej om det är nån som behöver transporteras bort. För man får inte trampa på dem bestämd, då blir det ju regn!

2008-09-25 @ 21:20:39
URL: http://trollmorsplats.blogg.se/
Postat av: Kicki

Usch vad läskigt med alla spindlar! sitter här och ryser brrr

Du blev väldans snygg i håret tycker jag. Vill också klippa mig!

Snygga layouter du gjort, gillar speciellt Medeltidslayouten, den var jätteläcker!

Kram Kicki

2008-09-25 @ 22:07:25
URL: http://kickis.blogg.se/
Postat av: Ann-Louice

Snygg klippning!



Det blev verkligen bra.



Kram



Ann-Louice

2008-09-26 @ 01:44:57
URL: http://ann-louice.blogspot.com
Postat av: sari

fyyy vilken spindel....S Underbara alster!!

2008-09-26 @ 07:59:46
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Susanne

Vad fin du har blivit då! Behöver själv en tur till frisören, jag vet inte när jag ska hinna med det..



Lo'erna är urtjusiga. Den i mitten med alla fotografierna är verkligen imponerande.



Vi ses imorgon, men spindlar.....Hmm, jag vet inte så noga. De är inte mitt favoritdjur direkt.

2008-09-26 @ 14:39:09
URL: http://susny.blogspot.com
Postat av: Sara - SaGam

sicken snygging lisa! hos oss har jag inte sett nån spindel inne sen....i lördags. ses snart! kram

2008-09-30 @ 23:23:43
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback