Layouter, foton och ett tack... .

Lovade att visa vad jag scrappat till scrappestafetten på det norska forumet.  Nu har två "oppgaver" gått till finalomröstning och jag är inte med i nån av dom så därför kan jag lugnt visa mina alster. ;-)


Här fick vi var sin "form" som skulle framträda TYDLIGT på layouten, och ingen av dom andra formerna skulle vara med så att säga. (inte i nån betydlig mängd iallafall)  Gissa vilken jag fick? ;-)


Här skulle vi inspireras av var sin bild. Jag valde en bild med handgjorda muffins. Dvs sydda sånna som var pyntade med blommor, knappar och lite band och bling. Blev banden och "rysch-pyschet" som fick gå igen på min LO.

Den tredje oppgaven är precis inlämnad så den får ni se senare. Där skulle vi iallafall välja 3 (av 5) olika tekniker som vi fick lov att ha med på vår LO. Jag valde Söm, Stämpling och Målning. :-)

Har inte fotat så värst mycket i det senaste men jag hade iallafall kameran med när jag följde med dagisbarnen ut i skogen och plockade lingon. ;-)











Visst ser det ut att vara skoj i skogen? ;-)
Jodå, det blev närmare 20L lingon oxå på 8 barn och 4 vuxna på 2 timmar. Betänk då att minst halva tiden gick åt till lek och fika - något av det viktigaste när man är i skogen! ;-)




Till sist vill jag tacka för alla vänliga ord och kramar ang. "mormen". I morse kom beskedet och det var nästan skönt. Det känns bara eländigt att veta att någon som ändå är så sjuk ska behöva ligga och vänta ut den sista vilan....  Det känns iallafall som den värsta chocken lagt sig lite sedan i onsdags när jag fick veta att hon var så dålig så det inte var långt kvar. Därför var det lättare (känns som fel ord kanske?) att ta dagens besked.

Efter regn kommer solsken.... jo, så får man nog ändå tillåta sig att tänka ibland för en sak som jag tagit fasta på som jag hörde efter allt det hemska med Tsunamin för någr år sedan är följande: *Lev för dom levande och inte för dom döda*. Kanske låter lite makabert till att börja med men med en stunds eftertanke så är det väldigt sunt. Det är dom levande här och nu omkring dig som behöver dig och dina tankar - inte dom döda.  Missförstå rätt nu - visst ska man tänka och minnas dom som dött osv, men man blir nog väldigt sorgsen om man ska bygga upp sitt liv runt deras liv som inte finns här längre... 

Kommentarer
Postat av: Jaana

Sänder många varma tankar och en stor kram, till dig, som har så många kloka tankar.....

Postat av: Susanne

Skogsutflykten ser verkligen ut att ha varit härlig, även om jag vet att du har/hade andra åsikter innan ;-) Bilderna på Frida är verkligen snygga.



Får man gissa att din form var triangel?? Har jag rätt? Lo'erna är jättefina, du vet att jag älskar band.



Det är verkligen sorgligt med din mormor, även om ett kort lidande alltid är att föredra än ett långt. Och du har så rätt: Lev för de levande! Kram.

2008-09-13 @ 08:29:38
URL: http://susny.blogspot.com
Postat av: Cicci/Trollmor

Jättefin LO'er!

Härliga bilder från skogen! Jag saknar verkligen att gå i skogen med barnen. Där jag jobbar nu så har vi ingen bra skog i närheten, fast jag bor/arbetar "nästan på landet". Däremot när jag jobbade i Västerås så hade vi skogen på andra sidan vägen...

Sunda tankar om döden och livet...kramar om

2008-09-13 @ 10:51:18
URL: http://trollmorsplats.blogg.se/
Postat av: Maya

En god og varm klem til deg,Lisa klemmer

Føler med deg i savnet og tapet av en kjært familiemedlem.



Jeg har noe til deg i bloggen min ;)

Klem fra Maya

2008-09-15 @ 20:11:48
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback