Jag HATAR måndagar!

(som katten Gustaf lätt skulle hållt med om!)

Nu på kvällen vid ca 20.30 ringer M som har stallet där jag har häste och frågar med lite undrande röst...

 - var är du någonstans?

- öööhhhhh, hemma svarar jag lite självklart (jag svarar ju - typ).

 - du har inte varit ner någonting idag så därför undrade jag om du var borta, säger M.

DUHHHHHHH nått ramlar ner i mitt lilla huvud med en smäll.....
GAH - jag har helt enkelt GLÖMT att gå ner till stallet och packa kvällsmat till hästarna. Snacka om att ha haft en stressig dag eller???? Jag blir helt matt på mig själv när man får sånna här hjärnsläpp. Nu överlever ju hästarna visserligen eftersom M's snälla make är den som matar på kvällen och då fick fixa ihop lite mat själv. GUD VAD PINSAMT!  Alltså, kör det i hop sig så brukar jag åtminstonde ha en hjärncell kvar som påminner mig om att ringa och tala om att jag inte har möjlighet att gå ner eller att jag kommer senare....  men inte idag inte.... idag var hästarna bortblåsta ur min hjärna.

Jag ska nog inte ha påsklov......
i normala fall är måndagar rätt hektiska, men en måndag efter lite "ledighet" är halvgalna.... Har gjort två saker samtidigt i princip hela dagen idag.... avslutade med att prata i telefon och lägga dottern samtidigt.... då känner man sig som en toppenmorsa! (not)

OK, få se nu, kan jag ha glömt nått mer idag?

Vaknat - check
Klivit upp - check
klippt mig - check
jobbat arselet av mig - check check check
ätit lunch - jo, det gjorde jag nog - check
gett dottern som var hemma från dagis lunch - jo, hon åt nog oxå - check
pratat i telefon xxx antal gånger - check
stressbeställt varor till företaget - check
postat brev - check check (japp, både med lantisen och en egen bilvända)
handlat - check
fixat kvällsmat och ätit  - check (ungarna åt nog oxå hoppas jag.... ??)
lagt ungar - check check
gjort eld för varmvatten - check
fått ner ändan i soffan - check
somnat..... - not yet.  Kanske ska gå och spika upp mig i sängen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback