Ro-givande matta

Det blev en stund på spikmattan igår oxå innan jag skulle sova. Hade tänkt mig så där 20 minuter om jag kunde iallafall. Sagt och gjort, jag la mig på mattan och låg en kort stund.... sen började myrkrypet.... jag kände mig helstressad och jag visste knappt var jag skulle ta vägen. Läskigt. Ena armen domnade bort lite (gjorde den igår oxå i början, men det gick över) så jag tror jag lyckats träffa nån öm punkt uppe i skuldran säkert.

Nåja, jag bet ihop, andades lugnt och försökte slappna av och efter ca 5-6 minuter gick det här "stressiga" över och det började bli rätt behagligt. 30 minuter efter att jag lagt mig vaknade jag till..... fniss... hade alltså somnat på spikmattan!  Verkar som många gör det, så det är väl inte så pjåkigt avslappnande ändå verkar det! ;-DD

Lite äckligt med det här "stresskänslan" jag fick - att nästan vilja krypa ur sig själv... jag var en hårsmån från att kasta mig av mattan och bara röra på mig men jag bet ihop och så försvann det efter som sagt ca 5 minuter eller nått.... Vet inte om man ska se det som ett bevis på att man kanske behöver använda mattan ofta? :-DD  Somnade gott efteråt och har inte kännt nått "obehag" efteråt eller så. Intressant. Nu återstår det bara att lura upp gubben på mattan oxå. ;-D



Hmmm, fick just en inbjudan till att komma upp och pyssla lite hos Anna-Lena! DET lät väääääldigt lockande så jag ska strax gå in och informera gubben om vad som gäller i morgon. HEHE!! Mamman behöver åka iväg och "vila" upp sig lite (läs: pyssla järnet). Fick lite fart på pysseltarmen igen efter vår heldag i ladugården förra lördagen. Härligt!

Nån som ska till Blåkulla i morgon? ;-)
Tror jag avstår - fast lite godis skulle väl inte vara helt fel kanske. *tss*

Kommentarer
Postat av: Hönan/Anna-Lena

Hoppas att du kommer och vilar lite;-) he, he.



Kramis

Postat av: Ingrid - Inola

Spikmatta? Har du gått och blivit fakir? En riktigt glad påsk önskar jag dig och familjen! Soliga hälsningar från Ingrid

2009-04-10 @ 14:58:59
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback