Buller Muller

Eller kanske Oskar Müller....
ungefär samma sak men med olika namn bara. ;-)

Japp, några muller har vi hört, men det är inte så där våldsamt hotande. Går nån enstaka regnskur förbi så där, svalkar lagom i luften. Rätt skönt.

Är lite sugen på att fota blixtbilder, men jag vet inte riktigt varifrån här hemma bara. Det är liksom träd och elände vart man än vänder sig här på gården, så det lär vara på ett väldigt nischat område det får blixtra i så fall. (som om det skulle hända eller?)  Nåja, kameran är iallafall redo *ifall* det skulle råka komma nått förbi. Man kan ju alltid prova. Vet att det är rätt svårt att fånga blixtar dagtid pga ljuset så det är en liten utmaning.

Ang. fotoutmaningar så har jag och Åsa sagt att vi vill fota lite hästar i slutet på veckan. Det är sånt här hästvecka vid Siljan (vad det nu heter med nått bra namn minns jag inte just nu) och dom började redan igår och håller på hela veckan ända till nästa helg. Fotoklubben har blivit tillfrågade om vi är inresserade av att fotografera vissa evenemang och den chansen får man väl ta om man dessutom är hästintresserad tycker jag. ;-)
Får vi som vi vill fotar vi lite fälttävlan vid ridklubben i Leksand på fredag samt en hoppclinic med Peter Eriksson i Rättvik på fredag kväll. Blir liksom två flugor på smällen där. Ögonen får fota och öronen får lyssna på hästsnack. ;-)

Sitter ute på altanen och regnet trippar så där härligt mot taket... 
.... eller .... nu får jag nog skriva smattrar för det ökar i styrka... TUR man har bra tak. (och tack för trådlöst när det gäller internet - hehe)

Dom hade inte lovat värst mkt regn idag faktiskt så det här är överkurs, men då kanske det blir finare nån annan dag istället, lite kompensation måste vi väl få.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback