En kanondag... (med "Lassi-varning")

vädermässigt....

och vi har åkt bil idag.... ;-DDD Not så bra tajming kanske?

Vi började dagen med att åka till Linköping och promenerade runt i gamla Linköping och tittade på alla hantverkare mm och ett mkt viktigt besök i Cloettaboden. ;-) Mums. Strålande härligt väder, men dom gnälliga barnen vi hade med oss vet jag inte riktigt vems det var.... varken jag eller maken kändes vid att vi hade sånna ungar.... Hm! Det löste sig efter ett tag med lite glass och fika iallafall på "Ragnars Café" och nu är det lite Lassi-varning.... *Jag har stått precis bredvid Ragnar Dahlberg idag* ;-DDD  Jag UNDVEK dock att ta kort, be om en autograf eller liknande för det hade varit förskräcklig tantvarning på det, men gjort svärmor GRÖN av avund säkert... hehe....

Idag har vi avverkat en väldigt kort dagssträcka men haft det trevligt och lugnt.

Vi har stannat till och sett slussöppning för en segelbåt, ätit pizza, badat i Vättern och nu ska vi ta och sova oss lite innan vi styr kosan mot en STOR leksaksaffär - för det har "mamma lovat". ;-D Höjdpunkten var dock när vi åkte UNDER vattnet (Göta Kanal) - ungarna tyckte det var MYCKET märkligt.... Dottern frågade om vi kommer bli blöta då, men vi försäkrade henne om att det kommer vi inte bli. När vi väl åkte under kanalen så var det väl inte så himla märkvärdigt precis... fniss...

Blir mycket att dokumentera från bara några dagar.... ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback