Kolmården - part 2

Nu har jag suttit och gjort lite bloggbilder av andra dagen på Kolmården. ;-)
För den som är nyfiken såg vår dag ut ungefär som följer....  (varning för mååååånga foton)

Vi började i Safariparken


Vi träffade skogens konung det första vi gjorde. (eller det här är väl mer skogens drottning kanske....)


Här har vi iallafall en av konungarna.... ;-)


Några (eller rätt många föresten) Bambis såg vi oxå.


Även om det är "baksidan" så syns det väl vad det här är för djur... ;-) Trist bara att dom visade ändan mot oss. ;-)


En av "Karafferna" vi såg oxå... ;-)


Dom rekommenderade att man *inte* stannade här då strutsarna hade en förkärlek för att käka lösa delar på bilen, så som vindrutetorkare, lister etc som gick att pilla bort. ;-)


Nått horn-djur. ;-) Ganska maffiga saker som springer runt med på skallen...


En bäbis-lama.


Vildhundar, ganska busiga sådanna.


Och så kom vi till avdelningen där vi verkligen inte fick ha rutorna nedvevade.... ! (var inte så sugen på det heller i ärlighetens namn....)  Men visst ser den väl härligt gossig ut den här nallen?


En ur vargflocken. Fanns vargar både i safariparken och i själva djurparken.


En annan skogs konung. Dom här var inte lika fotovänliga, och här var det dessutom *egentligen* förbjudet att stanna överhuvud taget, utan man skulle rulla på igenom lejon-delen. Fast den raden hade nog bilen framför oss inte läst... så jag försökte passa på att fota så gott jag kunde när tillfälle gavs. Tyvärr låg Lejonen inte så smidigt till ur fotosynpunkt.

Då var Safari-delen slut. Kan faktiskt rekommendera att åka den tidigt på morgonen (den öppnar en timme tidigare än själva djurparken) eftersom djuren verkade ha fått mat ganska nyligen och befann sig rätt nära vägen och lätta att se. Det var inga djur som gått och lagt sig i skymundan så att säga.


När vi kommit in i djurparken igen så åkte vi linbanan det första vi gjorde. Ingick inte i biljetten utan fick betalas extra för. Inte speciellt märkvärdigt men en upplevelse för ungarna ändå. Man såg egentligen inte speciellt mkt av parken så där (bara bitvis) men som sagt, en kul grej att göra iallafall.


Och så hamnade vi i öknen igen... ;-)  Här hade hela gänget samlats på en fläck - smidigt.
*smile* nu allihopa!


Spännande att stå och titta på djur så nära. Inga staket (nästan) som var i vägen.


Söt pellefant.  Ser ut som en bäbis på kortet ser jag, men det var det inte. Det var en vuxen sak. :-)


Timon & Co bodde utanför elefanthuset. Här är spanaren...  vilket tålamod!


Två barn i ett elefantspår. Snacka om tassar!


En och annan Gam sprang vi förbi oxå. ;-)


Dom här är väl söta!? En liten familj som låg och solade sig på en stor sten. Tror det var Vattensvin om mitt minne inte sviker.


Rovisarna slår ju mitt hjärta lite extra för. Dels för att det är fåglar och dels för att dom är så läckra. Tyvärr missade vi deras show precis och kom när dom stod och pratade lite med publiken efteråt.


Mera bus och lek, jag tror detta var inne på Wild Camp - lekplats för dom lite större typ.... ;-)


Jodå, även den lilla har förkärlek för sånna här åkdon! ;-)


Dagens lunch intogs borta vid delfinerna - där fanns det nämligen en hamburgerrestaurang. Väldigt välbesökt i lunchtid får man väl säga. ;-)


Ytterligare ett bevis på att vi har små apor i familjen... ;-) (notera tigersvansen från den stora som smyger fram....)


Dom här sötnosarna kan man stå och titta länge på. Fast egentligen så händer det inte så mkt mer än att dom är väldigt söta när dom står och äter. Präriehundar tror jag väl dom hette.


På långt håll såg vi den här björnen som hade en liten kort show ovanför vattenfallet...  Tur man har zoomobjektiv så det gick att få lite mer än en fluglort på kortet iallafall, för när vi passerade björnarna dagen före så låg dom och sov och var inte alls lika roliga. :-)


Ett bevis på att jag faktiskt existerar... fast jag gör mitt bästa för att hålla mig *bakom* kameran! ;-)


Och så tryckte vi ner lite mer glass. Gick rätt bra - ingen protesterade högljutt iallafall.


Och vi hade inga problem att hitta tillbaka till bilen när vi skulle åka heller, till skillnad från
vissa andra. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback