Liiite trött då....

Vilken hästdag det blev!

Åkte iväg hemifrån strax efter 11 för att lämna minstingen till svägerskan och sen tuffade jag vidare upp mot ridklubben i Leksand där det skulle visas fälttävlan. Åsa var redan där så vi tog reda på lite vad som skulle hända och var vi kunde placera oss osv. Två timmars fotande.

Sen åkte vi och tankade i oss var sin pizza och styrde kosan vidare mot Rättvik. Väl framme där så kollade vi vad som gällde där och var vi kunde befinna oss. Vi var välkomna att stå nere i manegen och fota bara vi inte var i vägen. Nemas problemas sa vi och med lite hästkunskaper i bakfickan så gick det hur smidigt som helst att hänga med på var dom skulle hoppa och vi snirklade runt mellan hindren där vi inte var ivägen för ryttarna. Det var föresten Peter Eriksson som höll hopp-clinic för 3 grupper med elever och ett helt gäng åskådare på läktaren som betalat in sig för att lyssna på allt. Det var planerat till 3 timmar men drog så klart över tiden efersom det blir lite pauser mellan grupperna osv så vi klev ut från körhallen (deras stora ridhus anpassat för körning av häst) ca 20.45. Fyra timmars fotande.

Så, summan av kardemumman...
ca 6 timmars fotande idag.
1100 bilder. ;-DD (mycket serietagning över hindren)

Nu återstår att tanka in dom i datorn och redigera dom bästa.
Vi har haft två riktiga utmaningar idag. Den första blev att tampas med strålande sol ute på terrängbanan och den andra blev att tampas med en inte allt för ljus körhall. Dock kan jag ju lungt säga att det var ett av dom bästa ridhus jag fotat i då det ändå var väldigt mkt ljus där! Men det är fortfarande inomhus så det blev till att pilla med inställningarna ett tag innan vi hittade något där bilderna gick fram ganska bra. (lär ju visa sig bättre i datorn gissar jag, så jag hoppas jag inte varit helt ute och cyklat när det gäller inställnigarna... phu)

Kan säga att det är gaaaanska skönt att sitta ner nu - det började kännas på slutet att vi stått hela dagen. ;-) Men skoj har vi haft och vi är en erfarenhet rikare.

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

1100 bilder att gå igenom!?! GRATTIS, hörru - inga sysselsättningsproblem denna helg, då! :-D



Ska bli kul att se några sen! :-)



Den här helgen är det nationella hopptävlingar på en ridklubb i närheten, och jag funderade faktiskt på att åkt dit idag - men det regnar... :-/ Och jag har ingen regnkappa till vare sej mej själv eller till kameran... Suck!



Ha det så kul framför Photoshop! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback