OJ!

Jag har visst sett på Idol ikväll. ;-DD
Händer typ aldrig...

Satt och pillade med lite pärlor inför nästa helg (julmarknad som jag tjatat om) och det var helt enkelt inget bättre på TV så då fick 4-an stå på. Jo, dom sjöng ju riktigt bra. Känner spontant att Erik är nog den jag håller på. ;-)

Idag blev det några örhängen. Lite pilligt men skoj. Snabbt ihopplockat så där. Hade inte tänkt göra några sånna alls först, men så blev det så ändå nu. Har ingen aning om vad som kan säljas på en julmarknad så man får väl ha lite alternativ.

Ska dekorera några spiralblock som jag gjort med BIAn och så köpte jag på mig ett gäng stora tändsticksaskar idag. Ska ta och dekorera några sånna oxå. Tänkte mig nån form av godispåsar oxå... få se vad jag svänger ihop. Har lite goda kolor som kan offras till detta. Känns som pappersgodis (godis med papper på) är rätt i tider som dessa, annars hade man ju kunnat fixa hemmagjord kola, chokladbollar eller nått annat smarrigt.

Idag har jag varit duktig och pluggat. Kollade ikapp mig lite på lektionerna och försökte anteckna lite oxå. Har dock inte varit ut och fotat något fast det var rätt fint med all frost. Kom mig inte riktigt för att ta en promenad när det var som vackrast. Senare på dagen blev det plusgrader och då försvinner som bekant frosten i ett nafs. Tyvärr har det varit alldeles för mulet för att se fullmånen oxå. Trist. Såg den i tisdags men då hann den så långt upp innan jag kom på det så då var det inget roligt att fota länre. Ville ta när den precis klev upp bakom bergen och var som störst. Nåja, det är ju bara en månad till nästa gång.... ;-)

Nu känns det som att det är hög tid att gå och nana lite. Vi har en gäst i huset föresten och han sover nog riktigt gott redan. Han fick lägga sig tidigt. Det ombesörjde lillasyster så bra. Hon bäddade en egen liten säng till gästen på två stolar och med docksängens madrass och lakan mm. Gästen heter Kålle och är en mus/råtta som kommer från Kållered som ligger långt långt borta. ;-) Han får följa med något av dagisbarnen hem över helgerna och så får man skriva och berätta vad han haft för sig. (och ja, Kålle är ett mjukisdjur)

I morgon vankas det julbord. Hoppas det är gott. ;-) Hur som så blir det skönt att sätta sig vid "dukat bord" och slippa tänka på mat iallafall en dag.

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Vad kul med Kålle! :-)



Och här jublades det storligen igårkväll när det var Calle som gick direkt till Idol-finalen! :-D I och för sej tycker jag att både Erik och Tove (som blev utröstad) är mycket mer fulländade som artister, men Calle är iallafall den som har utvecklats allra mest under Idol-tiden. Vilken resa killen har gjort!!! Tänk om det faktiskt håller hela vägen... 8-)



Blev så-å-å irriterad när jag insåg igårkväll att jag inte kommer att få se finalen - inte i direktsändning iallafall! För nästa fredagkväll ska vi äta julbord med makens jobb, så lagom tills Calle intar scenen i Globen tar vi väl om av maten för andra eller tredje gången... <:-)

Postat av: Sara - SaGam

Hoppas du njuter riktigt av härligt julbord idag! Kram

2009-12-05 @ 17:22:49
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Blir så nyfiken på de där smyckena som du knåpat ihop - kan man få se en bild på dem kanske? Idol följer vi här hemma varje fredag, men finalen nästa fredag missar jag tyvärr. Julfest på jobbet ... Ta väl hand om lille Kålle som är så långt hemifrån, Kållered är ju här i trakterna. Kram på dig!

2009-12-06 @ 18:15:18
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback