Alla julens foton är fixade!

Gjorde det förra året i en vääääldigt enkel variant (från en svensk fotofirma) och jag har precis gjort det i år igen!

I år testade jag att vara lite mer avancerad och det blev kanonbra! (hoppas jag)

Jag gjorde en bok om Julen 2008 med alla kort jag tagit på julafton! Mycket smidigare än att scrappa allihopa (även om det inte blev så jättemånga kort i år).


Storlek 8 x 8"  beställd på
Shutterfly.com
Man kan trixa och välja bakgrundspapper, ramar och text osv så det kan bli rätt skapligt personligt trots allt! :-)
Boken kostade runt $25 har jag för mig + frakt.  Hade garanterat (med lätt underdrift) spenderat minst den summan om jag scrappat riktiga LO av alla kort. Dessutom hade jag suttit och slitit mitt hår över att julbilderna legat kvar alldeles för länge innan dom blivit scrappade.... eftersom det är trist att scrappa julbilder EFTER Jul. Typ...
Nu är dom klara - vips! ;-)

Ska bli så intressant att se hur det ser ut i verkligheten när boken anländer. Enl. deras beräkningar skulle den vara här till månadsskiftet ungefär. Lets hope so!

Blev oxå dösugen på att göra boken "A year in review" eller den som Ali Edwards designat - vad den nu hette... Har man bara korten man vet att man vill ha med så laddar man smidigt upp dom och sätter igång och "bygger" boken. Snajsigt.

Har allvarliga funderingar på om jag ska lyckas hänga på 365 dagar.... alltså att ta ett kort om dagen i ett helt år. Dag 1 är avklarad.... men hur gör man för att lyckas komma ihåg det VARJE dag? Tänkte jag skulle göra mitt bästa iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback