Varför skulle vi få slippa den här vintern?

Gaaaahhhh... det är inte utan att man blir depprimerad när man vaknar och det är -25 grader ute. BRRRR!  Fast det är jäääääkligt skönt att veta att man inte har några "måsten" som innebär att man skall vara utomhus! (och hade man det så är dom raskt inställda så långt det bara går....)

Blir mer och mer anti kylan för varje år känner jag. I början när jag hade hästen här nere när vi precis flyttat hit kunde det vara 2 veckor i stötetn ett par, tre gånger per vinter som temperaturen låg på -25 till -30 ute. Visst, man klarar att vara ute ett tag, men det är inte speciellt spännande att hantera mat och vatten till hästarna i dom temperaturerna. Fingarar och tår kan liksom aldrig packas in tillräckligt....

Hästarna? Dom går det ingen nöd på - dom har megapälsen arne på sig och ser ut som stora marsvin i hagen när det är kallt. Dom klarar sig jättebra så länge det inte kommer blött uppifrån och samtidigt blåser kallt eller nått sånt där dumt, då kan dom börja frysa. Fast är det -25 så står dom mest och hänger eller äter - det sparar energi och håller dom varma!
Jag tror jag sitter inne och hänger - det håller mig varm! Nu ska jag bara leta reda på min CK som jag försnillat nån stans, rackarns bananer... mycket irriterande. Jag visste väl att jag fick den före jul - men nu är den puts väck! (fick lov att gå in på deras hemsida och kolla hur senaste tidningen såg ut och vad den innehöll för att inte tro att jag drömt att jag fått den)

Övriga projekt idag är att ladda ur alla femtielvahundra kort ur kameran från julen och få fram mina "ät"-bilder som skall vara med på utställningen på Hemköp i Rättvik om ett tag. Fotoklubben har bilder där med olika teman och byter efter några veckor. Mycket uppskattat bland dom som handlar och ser dom tydligen! Skoj.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag som tycker det är kallt här med hela - 14,6 grader men hua - 25 grader, önskar dig en fin dag! Bästa hälsningar Jonna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback