Favoritdagen! :-)

Jepp - FREDAG!!!

Solen skiner

Det lovas bli fint väder = varmt - inte helt fel.

Gubben är ledig idag. (trevligt, eftersom han jobbat hela veckan och man knappt sett röken av honom)

Katterna törs sitta typ 50 cm ifrån varandra....

Fast Torsten är rädd som en liten skit, det är han som morrar och fräser. Inte så jättemycket, men han markerar tydligt att han inte är överförtjust i den här nya saken som har flyttat in.... fniss... Stackarn!

Igår när Zeke spatserade runt i huset och Torsten kommit in för kvällen fick Zeke syn på Torsten och satte efter i hopp om att få hälsa....  Torsten blev vettskrämd och for iväg som en raket och gömde sig under en säng uppe.... det var nog det läskigaste han varit med om! ;-DD Zeke knallade glad i hågen efter men möttes av ett intensivt fräsande. Hm.

Nåja, det har inte hörts något i natt så det har inte varit slagsmål och vilda fighter iallafall. Torsten hade parkerat i vår säng på morgonsidan och höll vakt så inte "den där svarta" skulle komma dit. ;-) Ja, vi har en liten fegis till katt, men han vänjer sig säkert så småningom.... han måste ju bara inse att Zeke är världssnäll!
Blir nog liiiiite värre med Cissi - den damen har som sagt humör värre än en retad tiger så Zeke lär nog koppla på värsta charmen för att få hälsa på henne. ;-)

Kommer väl dyka upp lite kort här på alla kattorna framöver misstänker jag.

Föresten - igår kväll lyckades jag pyssla lite! Kors i taket. Slet mig från datorn och satte mig i pyssehörnan. Jag hade hittat på lite roliga saker som jag skrivit ner som dottern sagt så dom ville jag scrappa! Gick bra en liten stund, sen hade jag en stoooor svart hårig sak liggandes mitt på hela min LO. Hmmm.... smidigt. ;-)  Zeke ville oxå vara med. Jag var inte helt övertygad om detta, men jag lät honom hållas ett tag och sedan gick han iväg. Är inte van att ha katter uppe i det jag gör eftersom Torsten inte alls är nån sån "gosse-katt". Har han aldrig varit.

Ska ta och fota det jag scrappat oxå så det äntligen kommer lite pyssel här och inte bara kattprat. Antar att ni lackar ur på det.... hehe...

Åh, jag såg ett pysselrum i senaste CK som tilltalade mig våldsamt! Kanske kan inspirera nån mer. Letade upp tjejens blogg (för en sån hade hon så klart) och där fanns fler bilder.... mums! Surfa över till
Laura Vegas om du vill se!  En länk finns i vänsterkanten om man scrollar ner en bra bit. Där finns en bild och så står det "my studio" - klicka där så kommer du till hennes rum. 

... undra när dom skall börja sälja extra rum på IKEA... ett sånt skulle jag behöva... si så där en 20-25 kvm kanske. Vore inte det lagom? ;-)

Kommentarer
Postat av: Milo

Ja... jag tänkte precis föreslå lite fotokavalkad eller så... ;)

Postat av: Ingrid - Inola

Nu har jag varit inne och kikat i studion du tipsade om ... dregel, dregel ... DET kan man kalla pysselrum! Fast det ser ju nästan ut som en affär om man ska vara ärlig. Jag som ägnat de senaste dagarna åt att rensa och organisera bland mina (som jag tyckte) mängder av stämplar och tillbehör känner helt plötsligt att jag ligger i lä ... Kram på dig!

2009-07-17 @ 19:38:53
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: annkan

Hej!

Nu har jag hittat till dig. Skoj!

Har ju handlat av dig lite förut, och det är alltid roligt att hitta nya, spännande bloggar. :-)

(Eller det var väl ett tag sen jag la in dig bland mina bokmärken).



Nu blev jag ju tvungen att kika in i den tjejens studio- och nog var det en studio alltid! :-o

Det bordet, i mitten av rummet, skulle man ha!



Önskar dig en trevlig helg- och semester! :-)

2009-07-17 @ 19:47:37
URL: http://annkan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback