Gud vilken bra tajming......

När jag ääääntligen börjar få lite lugn och ro omkring mig efter en sanslöst späckad eftermiddag/kväll så hittar vi inte katten.

GAAAAAHHHHHHHH jag smäller av.

Det hade ju inte varit några större problem egentligen - OM det nu inte var för att dörren har stått öppen hela dagen osv osv och så nu även på kvällen. Med andra ord finns det en potentiell chans att kattskräpet befinner sig UTE!

Gör ju inget i och för sig, katter ska få vara ute anser jag.

Men nu är klockan "kväll".
Det börjar bli mörkt
Det ÖSREGNAR.
Katten är kolsvart.
Katten har varit ute ca 5 minuter MAX i taget sedan vi släppte ut den i söndags eller vad det var för första gången, jag har ingen aning om hur mycket han har hunnit orientera sig på gården ens. Jag vet knappt om att han varit längre bort än typ 5 meter från dörren.

Vi har letat typ 5 gånger genom hela huset.
Ganska lätt - vi har inte speciellt mkt skrymslen och vrår ....

och DÄR ringde telefonen....

tjöt tjöt tjöt....

och DÄR kom det in en pissblöt svart katt.

THANK YOU! ;-)

Jösses, det här är ju värre än att tappa bort ungar... fniss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback