Jag tror det lackar mot jul...

Med tanke på att jag har tomtar i trädgården...


(inte alla som har levande trädgårdstomtar... ) :-)

.... och med tanke på att det åkte förbi en vägskrapa här på förmiddagen.
Hmmm, nog för att vi haft lite taskigt väder den sista veckan alltså.....

Som ni ser får vi lite solstrålar på oss idag. Känns faktiskt HELT OK! :-)
Men man ska inte ropa hej, det kommer en liten skur då och då, för inte kan det väl vara helt bra en hel dag tydligen. Det känns inte bättre av att veta att till helgen börjar "fruntimmersveckan" - allmänt känd som "pisse-veckan". Och för dig som inte ens kan gissa vad det handlar om så handlar det så klart om en vecka där det *oftast* regnar. Jupp - så är det, och jag misstänker att vi inte kommer bli förskonade i år heller... trots att vi redan fått vatten nog. suck.

Igår hade vi dock en underbar eftermiddag med grodyngelsplockning och fika nere vid cafét vid ån. Passade på att ta lite bilder eftersom det gick att ha kameran framme.


Så här ser det lilla caféet ut. Det är en gammal smedja precis bredvid ån som gjorts i ordning med ett litet bord och en bardisk. (ändamålet var lite annorlunda än café när det fixades från början.... fniss...)


Mitt fikasällskap - gubben och dottern. ;-)


Dottern hittade två andra tjejer och snabbt började grodyngelsplock. (dom fiskade upp och la dom i en liten burk och fixade gräs mm till dom - självklart blev ynglen utsläppta i vattnet sen igen)


Här är en som börjat få framben oxå, nästan en färdig liten groda!


Hela strandkanten kryllade av dessa små sötnosar. ;-)
Ungarna lekte en bra stund och mamman passade på att fota lite istället.


Det blev en brun båt....


... och det blev en vit båt. ;-)

Och nu tror jag bestämt att min semester har börjat, för nu har jag gjort det jag kunnat på jobbet och känner mig rätt klar där, så nu ska jag njuta av *min-egen-tid* i hela 4 veckor. Känns helt underbart. (fast jag vet att det kommer säga swisch så har 3½ av dom gått, men jag ska försöka låta bli att tänka på det så länge jag bara kan....)

Kommentarer
Postat av: Åsa - Scraphorse

Å så skönt det såg ut vid cafét! Dit måste jag ta med familjen känner jag...

Ska vi boka in nån ridtur i veckan kanske?? Jag jobbar fre-sön, så innan det då, om det passar? Lite pyssel hade nog kanske inte varit hel fel heller med närmare eftertanke hi,hi ;0)

Kramis

Postat av: Sara - SaGam

Njut!

Kram Sara

2009-07-14 @ 01:15:26
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Ingrid - Inola

Det ser väldigt mysigt och idylliskt ut där nere vid ån. Ha det gott och njut av lediga dagar! Kramar och hälsningar till er alla!

2009-07-14 @ 12:57:10
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback