Segt...

Regn igår och hur segt som helst.

Lika idag.

Bidde ingen ridtur i går kväll och ingen i morse heller. Regn regn regn.

Normalt drar man väl bara på sig regnstället och häver sig ut, men igår fanns inte orken eller lusten och idag regnade det lite väl häftigt på morgonsidan för att det ens skulle vara i närheten av behagligt. Så vi passade då med.


Får göra ett nytt försök i kväll istället. Verkar som det kan bli uppehåll innan fronten vänder i morgon och går ner igen och ger oss lite nytt regn. (jippi - not)


Idag har jag faktiskt hunnit pyssla lite. Blev ett par halvsnabba superenkla sidor mest för att få bort några kort som jag ville scrappa men legat länge... Sånna där halvtrista kort som inte ger nån direkt superinspiration. Skönt att ha dom gjorda iallafall så man kan börja på ny kula med nya roliga kort sen. Rensade ur lite i fotohögen oxå. Sånt som delvis redan är scrappat med andra bilder och så har man sparat ett par extra bilder "i-fall-att" man vill göra nått mer. Det orkar man oftast inte. (läs: JAG orkar oftast inte det) Annars blir det att jag scrappar samma sak flera gånger... det händer däremot titt som tätt när jag har snygga/roliga/söta foton. ;-DD


Ja, ja... ska skaffa lite mer katt-foton oxå... det kommer det kommer...

Vill nog ha lite mer ljus bara. Just nu är det ju mörkt som en bunker inne eftersom det är mulet ute, skapligt trist att fota i. Och blixtbilder är såååå tråkiga.


Vet ni vad jag ska göra i morgon???

Gå på Keramik-kurs!

Jepp!

Hon jag har hästen hos har övertalat mig att åka med och testa. Hon har varit iväg förut och gjort keramik på lite olika sätt och var sugen på att komma iväg igen och göra nått nu när hon har lite tid och inte jobbar. Så då hänger jag väl på då. Kan vara kul att göra något nytt. Inte för att jag precis tänker börja med nått nytt, utan mest för att testa och få inspiration av något annat. Man skulle få dreja, kavla och .... vad var nu det tredje momentet? Minns inte faktiskt..... Nåja, det märks. 3 timmar var kursen iallafall och vi ska dit i morgon kväll - upp till Rättvik. Har planer på att göra nån fin skål eller så, och en egen mugg vore döhäftigt, men det är säkert ap-svårt. (?) Kan ju ha det i tanken iallafall om det visar sig möjligt att testa. ;-)  Ska *försöka* ta med kameran och se om jag kan fota oss på kurse - om jag lyckas komma ihåg och ha tid att göra det. (och inte är allt för klabbig om händerna... hehe)


Visst ja - lite katt oxå.
Inget nytt på den fronten egentligen.
Torsten är fortfarande lite rädd och fräser om Zeke är allt för närgången. Han har en tendens att bli det när han kommer framklampandes i sin nyfikenhet eftersom han inte verkar det minsta rädd själv. Antingen är han otroligt självsäker eller obotligt dum och inte begriper att vara reserverad inför nya bekantskaper. HAHA!
Just nu ligger Zeke uppe och sover igen, det är väl det man kan pyssla med så här på dagarna när inget annat händer... nåväl, det blir strax ändring på det när han får gå ut hoppas jag. Då får kattorna vara inne på nätterna och sova istället.


Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Nu blev jag allt lite avis på dej! Ja, inte över regnet då, och faktiskt inte över scrappandet heller (för det har jag insett att jag nog aldrig kommer att få tummarna loss till att börja med på allvar - jag framkallar ju inte ens fotona i den omfattning som jag borde... <:-/)... Nä, det är keramikkursen jag otroligt gärna skulle ha velat följa med på!!! Har aldrig testat drejning, men alltid tyckt att det ser så himla skoj ut! Och forma lera med händerna är ju roligt bara det. :-)



Ha det så toppenkul och lova att berätta sen hur det var + gärna visa upp dina alster också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback