Vilken toppendag.

Började dagen med en ridtur och slapp precis undan regnet. (det slutade innan vi stack ut)  Sen lunkade det på i lagom tempo så där över lunch för att landa i lite fika på eftermiddagen. ;-)  Njöt lite av värmen och att kunna ha dörren öppen utan att frysa ihjäl eller att det regnade in.

Vid 17-tiden dök en pysselsugen Åsa upp och då hade vi redan ätit och rensat bordet så det var redo för att fyllas med pysselgrejjer. ;-) Åsa fick tjuvstarta utan mig medans jag tog mig en 1-kilometers-träskmarks-promenad-för-att-hämta-hästen-längst-bort-i-hagen-promenad.... phu! Lika långt ord som det var att gå.... skoj så där. Som tur var så hade jag mockat i morse redan och vattenbaljorna är fortfarande sprängfulla av allt regnande. Med tanke på hur blött gräset är så dricks det inte så mycket heller...  Så det var bara att stuva in hästen på rätt plats, fixa lite gottiskäk och trava hem igen.

Och sen har det pysslats - heeeeela kvällen! Härliga tider.
OK, lite nattande av barnen emellanåt osv, men hyfsat lindrigt ändå tycker jag nog. Vi fick sitta i fred väldigt bra för både stor och liten. (man tackar man tackar) 5 LO fick jag gjorda (3 enkla och en dubbel) så jag är jättenöjd. Gick lite segt eftersom man är lite ringrostig, men till slut började det rulla på lite.

Åsa lämnade fältet för ca halvtimman sen så nu har jag plockat undan mina "rester" från bordet och satt mig ner här för att ta en liten snabb bloggrunda. Inser dock att det inte var så smart att vräka i sig nästan alla jordnötsringar som vi hade kvar här efter pysslet... min mage vrider sig av chock. ;-DD  Lite snask ska man väl få ha vid pysslet och vi hittade en påse som var kvar från mäss-helgen när vi hade grillfest här hemma... ;-D Tyvärr är ju fingrarna snabbare än hjärnan så det stoppar ju liksom inte med ett par stycken... hmm.

Med lite tur så kanske det dyker upp ett och annat pysselalster här i bloggen framöver med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback