21.40 (jag tror det blev ett tack-tal!) ;-)

Är klockan inte längre....

Då gick det inte att komma in på blogg.se så jag kunde inte skriva det jag tänkte, men nu funkade det visst.

Då satt jag och skulle precis ta första tuggan av min stora härliga skål med JORDGUBBAR och grädde... Mmmmmmm. GOTT är (var) bara förnamnet!  Nu är jordgubbarna slut och grädden lika så. Oooops!  En kartong jordgubbar och 2,5 dl mellangrädde spårlöst borta. Nu när jag ätit upp allt slår det mig att jag inte ätit nån kvällsmat idag, så jag tror precis jag åt jordgubbar till middag. ;-DDD  Tja, spela roll liksom - man gör ju som man vill när man är vuxen - eller hur är det?

Har iallafall äntligen fått ner häcken på något och slipper (nästan) ha någon tyngd på mina stackars fötter som känns som tegelstenar. PHU!  Synd att jag inte haft stegräknaren på mig i helgen för så här mycket som jag gått nu har jag nog aldrig gått....

Det har varit den underbaraste mässhelgen här i Leksand.

Sjukt mycket jobb, men såååååååå roligt! Det överväger allt (nästan) !

Tack vare två helt underbara personer Åsa & Susanne har jag lyckats ro iland det hela - dom har ställt upp och hjälpt mig precis HELA HELGEN!! TACK TACK TACK - kan inte sägas nog många gånger!

Sen har jag haft hjälp av ett underbart designteam - tänk att 4 av 5 st lyckades komma på mässan. Skoj! TACK till er alla.

På fredag eftermiddag hade jag hjälp av ytterligare ett par vänliga själar så vi fick bort alla bord och stolar - gick fort och smidigt trots att stolarna aldrig tog slut - Tack Åsa, Fredrik, Åsa, Susanne & Anna-Lena!

Extra tack till Anna-Lena som roddade pysselträffen - du är underbar!!

Det blev helt klart en lyckträff att byta lokal. "Tyvärr" hade vi inte riktigt tur med vädret.... eller hur man nu ska säga. 29 grader är kanske inte den optimala temperaturen när man ska vistas inomhus en hel helg i en lokal som i det närmaste såg ut som ett växthus.... ;-D  Lyset var det inget fel på - ljus hade vi och utrymme, men som sagt, aaaaningens för varmt kanske om man nu ska vara petig. ;-)

TACK alla företagare som stod ut i värmen och gjorde den 9e Papperskraft-mässan till en mycket lyckad mässa. Ni är underbara allihopa som istället för att gnälla åkte och köpte fläktar! ;-DDD

Nu är jag HELT slut - hjärnan har fått härdsmälta av värme, alla intryck, pysselidéer, siffror, gröna stolar och allt annat som hör en mässa till. Troligen vaknar den nog upp först framåt slutet av veckan och med tanke på hur mkt som står på agendan just nu så ska jag baske mig ta ett par dagars extra semester den här veckan. Jag behöver VILA!

Åh, inte att förglömma - TACK till alla gästerna på "Hotell Kjell". Ni är oxå underbara för att ni stod ut med att bli instoppade i alla skrymslen och vrår som hotellet kan erbjuda, att ni stod ut med en tidvis halvkinkig ägare, en stor portion mygg och 999 gåtor. :-) TACK oxå för att jag får njuta av dom godaste resterna hela veckan.... hihi.
(för att inte tala om all choklad som just nu ligger och trängs i mitt kylskåp för att räddas från smältdöden i värmen) Yammi - bara till mammi!! (nåde den som käkar upp den!)

SÅ, nu rullar väl livet vidare och jag ska nog strax släpa mig upp till sängen - hoppas jag somnar innan jag hinner blunda - tror jag behöver det. Ingen rast och ingen ro för i morgon är det måndag igen. Dagis, hästutsläpp (tror inte dom önskar sovmorgon till 12-tiden.... vad tror ni?) och sen ska jag nog tillbringa det mesta av dagen på rygg med benen så högt jag någonsin orkar hålla dom tror jag. Fötterna liknar nog mest nått som platsar bättre på en elefant känns det som.

btw - sa jag att vi nästan varit på cirkus idag?
Eller tja.... vi har sett elefanter, kameler, getter hästar, kossor, åsnor, lamor och säkert var där nått mer oxå. Det var Cirkus i Leksand ikväll och dom hade så klart kommit redan på förmiddagen idag för att resa tält etc etc. Så vi har sett ungefär allt från utsidan iallafall, + några artister (? eller om det kanske var en tält-pinne-skötare?) som låg och sov  i sina vagnar i bara kallingarna... fniss

Konstaterade att jag inte varit på cirkus sen jag var liten - kanske börjar bli dags igen?

Hur länge sen är det jag skrev att jag skulle gå och lägga mig?

Sa jag att min hjärna har kokat bort idag?

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Tack för en bra mässa.

Lokalerna var klart mycket bättre än den förra, ljusare och rymligare.

Har tänkt så på er som var där i tre dagar och smälte. Vi var ju bara där tre timmar på lördagen plus två timmar bil i vardera riktning.

Kommunen kanske kan bjuda på ett fungerande fläktsystem till nästa gång. ;0)

Kramiz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback