Jag lever!

Jodå, jag har inte gått under jorden eller trillat av pinn...

Låg ju i feber (flunsa) i 6 dagar (till måndagen) och sen var det bara att hosta igång och försöka få liv i den här gamla kroppen igen på ett par dagar för på fredagen bar det av ner till Göteborg på mässa!!!

Ett spännande projekt efter att ha legat sjuk så länge, men det gick bra. Jag hade bra sällskap av Åsa och Susanne med mig ner och dom var så gulliga att om delade på körningen på vägen ner så jag kunde bara sitta och njuta bredvid och vila mig. ;-) Vi landade i stan vid mässan runt 18.30 och kunde ställa av vagnen där. Skönt. Sen tuffade vi tillbaka till Floda och våldgästade på hotell Gamborn.  Mkt trevligt hotell. ;-)

Lördagen innebar tidig uppgång (typ kl. 05.00 JÄSP!) för att sedan stå givakt utanför mässan 07.00 när vi skulle bli insläppta. Sen var det bara fullt ös för att packa ur vagnen och in med allt i montern. Ingrid slöt upp vi mässan och vi var 4st som packade upp InkyWings saker. Jag måste skryta lite själv och säga att jag hade planerat allt så himla bra i förväg att det var en baggis (nästan) att plocka upp. 9.30 stod vi färdiga och kunde strutta runt och titta när om andra slet som djur för att få klart sina montrar innan klockan 11.00 när mässan öppnade för besökarna.  *flin*

Lördagen var det hektiskt värre och inte förrän runt 16-tiden lugnade det ner sig hyfsat. Det räknades in 1660 besökare under lördagen och ca 900 under söndagen. Sanslöst men häftigt!  Vi var ganska möra och trötta på lördag kväll och vrålhungriga!! (hade bara ätit en sallad till lunch på mässan) Kvällsmaten blev Thai i Floda. MUUUUMMMMMS!
Söndagen fick vi liiiite sovmorgon och behövde bara kliva upp vid 07 eftersom Sara skulle förbi Kortmakaren och skriva ut lite papper innan vi skulle in till mässan. 10.00 öppnade det på söndagen och sedan var det ett lite lugnare tempo hela dagen fram till 17 då det stängde. Vi packade ihop hela vår monter på en timme ungefär och sedan sladdade vi mot Floda igen med ett par stopp för att tanka, handla lite spolarvätska och beställa mat. (rätt gissat - Thai i Floda igen... fniss) Det var såååå skönt att slippa åka hem då på kvällen, och vi fick höra lite senare på kvällen att det varit snökaos uppöver och nästan omöjligt att köra då det låg ca 1dm snö på vägen på vissa ställen. Vi kunde istället ha en trevlig kväll med Sara och familjen och sedan sova och ta igen oss.

Måndag morgon blev det avresa istället och vi kunde tuffa uppåt i landet i betydligt bättre väder och dessutom var det LJUST! Tyvärr hade vi lite problem med blinkersern och lyckades bränna några säkringar på vägen hem eftersom ingen vi frågade på mackarna efter vägen hade några bra tips. ;-) Vi hade testat typ ALLT vi kunde och dom hade inga mer tips att ge oss... så det blev att köpa en näve säkringar så vi iallafall hade liiiite blinkers på bilen (till höger). Blinkersern till vänster fungerade perfekt. (som tur var)  Runt 17.30 tror jag vi landade här hemma efter en lång resdag.

Tisdagen tillbringade jag i koma efter alla strapatser och det blev inte många knop gjorda. Hade ju liksom inte återhämtat mig från flunsan innan man körde på med mässan, så den här veckan har varit segare än segast. Nu börjar jag dock vakna till liv igen tror jag.

Sååå, det är hur mitt liv har sett ut sen sist. Ska försöka hitta på ett par foton från mässan i kameran och ladda upp, men det blir nog inte nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback