Shit vad skoj!

Åhhh vad härligt det var att få sitta och pyssla hela dagen igår med så himla trevligt sällskap. Vi blev 7st som satt ute i ladugården hela dagen. Ett avbrott för lunch mitt på dagen och på kvällskvisten åkte vi iväg och käkade pizza för att avsluta med ett sista pysselryck innan vi gav oss för kvällen framåt 22-tiden.

Minns inte hur många LO jag lyckades hinna med, men 5 eller 6 tror jag det blev. Känner mig lite ringrostig... fniss... men det gör inget, det var härligt att komma igång igen så nu är jag mer inspirerad än någonsin att förska få ordning på lite fler roliga foton att scrappa. Blev tipsad av Anna om Crimson där man tydligen kunde ändra storlekar och få flera små foton på ett och samma om man ville eller lägga till fina ramar mm. Det lockade mig! Har känt mig småirriterad på dom stora foton som det blir från Fuji när det är "100 gratis" och så där. Gratis är gott, men det är inte alltid det funkar att ha så stora foton. Blir nog att testa Crimson nästa gång tror jag. ;-)

Vi började föresten dagen med en liten skoj "starter" för att komma igång. Anna-Lena hade fixat en skiss och vi bad övriga att göra en liten dekorationspåse värde ca 20;- att ta med. (det gjorde vi alla) Sen började vi med skissen och efter lunch hade vi en liten muntlig omröstning där vinnaren fick börja att plocka en av dekorationspåsarna. Sen plockade vi var sin så alla fick nån annans påse. Då hade vi något nytt och skoj att leka med resten av dagen. ;-)

Själv kände jag mig i ett stort behov av skisser eller annan inspiration eftersom jag inte scrappat på så länge. Utnyttjade Becky Flecks Scrap-maps ganska flitigt. ;-)

I övrigt fick vi 100% perfekt pysselväder då dagen började med snö och fortsatte med snö och regn.. ÖGH!!! Det gjorde inte så mycket att få sitta inne i värmen och göra något skoj då. ;-)  Efter kvällspizzan var vi 4st kvar som pysslade och vi var iallafall liiiite duktiga och släkte 2 av 3 lampor under "earth hour" när vi pysslade. ;-) Vi pratade om pannlampa ett tag, men kände att det kanske inte riktigt var det ultimata när man pysslar. Så vi gjorde helt enkelt det "näst bästa".

Sen var det det här med större pysselhörna (läs: eget STORT pysselrum) suck.... drömmen gjorde sig påtaglig igen. ;-DD


Kommentarer
Postat av: Susny

Som sagt är jag mucho avundsjuk. Ni verkar ha haft en supertrevlig dag.



Krya på dig nu. Själv fick jag en sjuk Emma här hemma.



Kram Susanne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback