WOW vilken underbar träff!!

Dom gjorde det igen!!

Tussan och Anne (med hjälp av ett par till tjejer) fixade en helt makalöst underbar träff i Morkarla i helgen. Absolut INGEN kan ha gått hungrig därifrån.... finns inte en chans! ;-DDD
 

Själv hann jag knappt komma innanför dörren förräns deltagarna slet i lådorna - alla ville så klart vara först på karamellerna... fniss... Fast nästa gång blir det nog att sätta en tidsgräns på 30 minuter eller nått så man kan packa upp sakerna och få lite ordning innan det grävs runt. ;-)

Lagom framåt lunch fick jag själv börja plocka fram mina pysselprylar ungefär och efter att ha tryckt ner bakad potatis med smaskiga "röror" gick jag loss och scrappade. Fanns flera tävlingar att jobba mot så jag tog ett par av dom och sedan blev det ett par fritt skapade sidor oxå. Räknade aldrig hur många det blev under dagen, men kanske 5-6 LO tror jag att jag skrapade ihop + ett superenkelt kort. :-)  Ni får se snart!

EDIT: Det blev 6 sidor + ett kort. ;-) 

  
  


Utlottningarna haglade och på tävlingarna vann flera på omröstning och flera på utlottning - ingen gick lottlös hem! Själv hade jag med mig två priser från olika tävlingar (en på vinst och en på röstning tror jag) och så ytterligare en på allmän utlottning för dom som var med på träffen. Träffen var välsponsrad kan man säga och tjejerna var duktiga på att ropa ut vem som sponsrade hela tiden, även om jag själv var sämre på att komma ihåg vilka just *jag* fick vinst ifrån... Ehhrrrr....  Motivet var iallafall en av dom, men sen var det ju två till lite för mig okända företag - därför minns jag inte.

På kvällen bjöds vi på grillat kött/fisk/kyckling med potatissallad tzatziki, vitlökssmör, sallad och bröd mm. Gissa om magen stod i fyra hörn? Inte nog med det - dom dukade fram en liten pannacotta (stavas?) till efterrätt som slank ner i nått helt nyupptäckt hörn i magen. ;-)

Fångade några pysslande vänner med kameran under dagen.... ;-)

ÅSA


ANNA-LENA


SUSANNE


MARIE

Mer pyssel och när Melodifestivalen började satte dom på "projektor-TV" så alla kunde titta och lyssna om dom ville. Tror ingen sörjde över Norges vinst, snarare gladdes nog alla med den glada killen från Norge som verkligen drog igång stämningen på alla plan.

Efter omröstningen kl. "mitt i natten" hade John Blund gjort sitt och jag föll halvdöd ner på min madrass - trodde jag skulle somna på en grisblink men tji fick jag. Nattsuddande pysslare droppade in halva natten och jag som sover dåligt borta (speciellt första natten) låg i nån slags halvdvala hela natten och jag kände mig mer vaken än sovande. Antar att jag sovit en del oxå så klart, men inte var jag pigg när morgonen stundade inte... fast jag kunde inte sova heller, så jag tvingade mig att stanna i sängen till 07.30 iallafall....

Skönt att "sova" över och slippa köra hem 23 mil mitt i natten - det hade ingen av oss orkat med. Nu kunde vi äta frukost i lugn och ro, packa våra saker och släntra hemåt runt 10.30-tiden. Vägen gick förbi IKEA i Valbo med div inköp som trycktes in i en redan välfylld bil (fast vi bara var två i den!!!) och på sen eftermiddag landade vi åter i Rälta till solsken och värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback