Lever lite här och lever lite där...

och mest överallt. :-)

Inga griseknorrar eller grisefötter (vad vi vet) efter sprutor och ett som annat så det är ganska lugnt här.

Fast ändå inte.

Det är ju måndag-fredag stup i minuten. Nu för en gångs skull lyckas jag uppmärksamma att veckan har en ONSDAG - ni vet dom där som är typ "mitt i veckan"...

Det har varit ofantligt mycket jobb (vilket ju är roligt, men som sagt... det gör sig inte självt) och utöver det så är det ju familj, hästar och en del annat att ta hand om. Phew säger jag bara.

I lördags hade vi Dalapysslingen så då fick jag äntligen pyssla lite oxå! Hade förberett mig *noll* så jag släpade väl det jag orkade + lite säljsaker och hoppades på det bästa... typ. Lyckades iallafall pilla ihop hela 9 layouter så det känns faktiskt riktigt bra. Inga avancerade saker, sånt hinner man inte om man gör 9 st på en dag. Fniss... näe, stilrent är det som gäller när jag är iväg på pyssel. (läs: för jag *orkar* helt enkelt inte dekorera / har aldrig dom roliga dekorationerna med mig / kommer inte på vad jag ska dekorera med. ) Nåja, jag har iallafall kommit till insikt med "problemet" och ska försöka göra nått åt det. Grämer mig nämligen lite varje gång och det gillar jag inte. Så nu är det inköp av sorteringslådor som gäller för pysselhörnan och sen STOR sortering av det mesta - BASTA! Är så grymt frustrerad över pysselsituationen att min man börjar bli aningens less nu. Har till och med övervägt en stor utbyggnad av huset... fniss... fast det känns väl kanske inte såååå aktuellt med tanke på kostnaden. *suck* Men den sista utbyggnads-idén var iallafall riktigt bra, det måste jag erkänna! ;-DDD (har haft ett antal planer genom åren... haha)

Har roat mig några kvällar nu med att sitta och pärla lite halsband och armband (!). :-) Japp, jag blev lite inspirerad när jag köpte pärlor från pysselmyran och rotade igenom gömmorna här hemma + botaniserade lite hos mina grossister för att få ihop något vettigt. En kompis har nämligen "lurat" mig att hänga med på en julmarknad och jag tänkte försöka kränga lite sånt där. Ska försöka göra lite tändsticksaskar och gottepåsar oxå nån dag. Bra att ha lite smått och gott att sälja. Nu känns det som jag redan skrivit det och har ni läst det förut så ber jag om ursäkt. Senil börjar bli mitt mellannamn och jag har snart vant mig.

Ska ta mig en pysseldag snart igen och då är siktet inställt på stämplade kort - mest julkort antagligen. Planen är iallafall det. ;-) Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig, men julkort börjar faktiskt locka så det får nog bli så. Ska åka iväg till en kompis så packningen blir nog av det lättare slaget - förhoppningsvis. (eller vem försöker jag lura?? HAHAHA... med tanke på att man har en kundkorg med färgläggningspennor numera så är det ju inte så himla smidigt att ta med sig.... daaahhhh) Nåväl, lite pennor, papper och en och annan stämpel så är man ju på G sen. Visst? ;-)

Föresten, är det onsdagar som kallas "lill-lördag" ? Och vad tusan roar man sig med en lill-lördag när man är typ ensam hemma? WOW, känns ju inspirerande. Tsss. En stark gissning är ju att det absolut inte är ett skit på TV heller. Får nog bli datorn. Eller kanske lite pyssel? Nått lär det ju bli. Kanske ska krypa upp i soffan med en ny tidning... låter oxå rätt mysigt när jag tänker på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback