Övningskörning

tycker jag är en passande rubrik. ;-DD

Med tanke på dagens lilla fotostund så passar det väl in på flera håll kanske.

Lurade med mig pappa idag upp till skroten i Rättvik för att fota lite skrotbilar. (rätt passande ställe i så fall va? ööhhhh) Enl. uppgift skulle det finnas riktigt gamla bilar längst bort på skroten och det var dom vi siktade på. Pappa känner han som äger skroten så vi meddelade honom vår avsikt så dom inte började fundera vad vi smög runt i buskarna och gjorde. ;-DD 

Man kan ju lugnt säga att det fanns MASSOR av gamla bilar (och massor av nya bilar oxå, men dom var inte alls intressanta i detta läget) och dom stod rätt bra utspritt när allt kom omkring. Vi tyckte vi hittade ganska mkt gamla bilar och när vi kom längst ner och trodde allt var slut så sa pappa att han såg fler bilar ännu längre ner i buskarna. Var sa jag? Såg inte en bil till...  Vi gick iallafall en bit till och konstaterade att näe, det var nog nått annat som "blänkte" och var på vippen att vända när vi till slut såg att det faktiskt var fler bilar där. Ganska många fler oxå, så när vi trodde vi var färdiga typ så hittade vi den riktigt gamla delen.

Liiiite synd var det dock att dom flesta bilarna vid det här laget var så rensade på delar att det nästan inte var nån bil kvar. Hade hoppats på lite fler instrumentbrädor med klockor och knappar och sånt där kvar, men nästan överallt gapade tomma hål. Mossan växte så det knakade och det var träd och grenar i princip överallt. Men vi fotade iallafall en hel del så lite roliga skrot-foton fick jag allt med mig hem. :-)

Här är en liten glimt. Har några fler att redigera oxå och dom kommer väl så småningom kanske. Använde mitt 50mm/1,8 i början, men växlade senare till 17-55/2,8 för att kunna zooma och variera mig lite mer.

 

 

 

Man kan säga att en del "bilar" legat där lite väl länge. ;-) Trädet växer INUTI ramen....

 

 

 

Och nääääe, jag har absolut inte den blekaste om "VAD" jag har fotat. För mig är det tyvärr "bilar" alltihopa. Sad but true.

Det fanns rätt gott om texturer på det här stället oxå så jag införskaffade några. ;-)


Här är en av dom. Ska bli kul att testa och använda på ett foto sen. Det är bakrutan på en bil. Pappsen sa att den krackelerat, men i mina ögon är detta inte krackelering direkt. Ser ju mer ut som snöflingor eller "splattar". ;-D Väldigt underligt och jag har ingen aning om hur dom uppkommer. Rutan såg hel ut nämligen. Kanske var nån som målat blommor på den under "flower-power-tiden"... fniss... vem vet?

Nu vill jag åka till en bilskrot med bilar i aningens bättre skick än dessa... har sett bilder från en i Värmland som verkar lockande. Faktiskt skoj att fota lite udda grejjer.

Just det ja, lovade Sofia att visa mitt "2-a i livet egengjorda halsband" oxå som jag fotade idag. Det första gjorde jag efter Karlstadsmässan eftersom jag "råkade" köpa hem lite pärlor från just Sofia som sålde på mässan. hehe... Jösses... man ska aldrig prova på nya roliga saker... *suck*

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

När till och med skrotbilar blir vackra på bild, så kan jag undra vad Du har för kamera?

Riktigt proffsiga bilder.. fina... även om det är skrot!



Kramar Lisa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback